וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני תבקש עוד שבועיים להקמת ממשלה

פנחס וולף

19.10.2008 / 11:40

מקורבים ליו"ר קדימה אמרו כי מחר תבקש מהנשיא ארכה לצורך הרכבת קואליציה. אלי ישי: "יש פערים גדולים ואין התקדמות במו"מ"

יו"ר קדימה, שרת החוץ ציפי לבני, תבקש מחר (שני) מנשיא המדינה שמעון פרס ארכה לצורך הרכבת ממשלה חדשה בראשותה. זאת משום שהשבוע צפויים להסתיים 28 הימים שעמדו לרשותה. עם קבלת הארכה, יהיו לרשותה עוד שבועיים. אם גם במהלכם לא תצליח לבני להרכיב ממשלה חדשה, לא יתאפשר לה פרק זמן נוסף ובתוך 90 יום ייערכו בחירות לכנסת.

בקרבתה של יו"ר קדימה גילו הבוקר אופטימיות לגבי סיכוייה להרכיב ממשלה. "אנחנו מאמינים שלבני תצליח להרכיב ממשלה וכנראה שתצטרך עוד כמה ימים לשם כך", אמרו מקורביה לוואלה! חדשות.

אולם הבוקר אמר יו"ר ש"ס אלי ישי כי עדיין יש פערים גדולים ואין התקדמות במו"מ. לדבריו, "יש עקרונות ברורים שש"ס מתעקשת עליהם, כולל הקצבאות וירושלים. הממשלה צריכה לשנות כיוון לגמרי בתקציב".

ש"ס - המכשול העיקרי לקואליציה

ש"ס היתה ונותרה המוקש העיקרי של לבני בדרך ללשכת ראש הממשלה. כבר בתחילת המשא ומתן הקואליציוני, הערכות במערכת הפוליטית היו שמפלגת העבודה תחבור ללבני. ההסכם הקואליציוני נחתם בערב חג הסוכות ביום שני שעבר.

ביום חמישי האחרון נרשמה התקרבות בין ש"ס לקדימה, לאחר ששני הראשים, השרים לבני ואלי ישי, נפגשו ביניהם כהכנה לפגישת צוותי המשא ומתן של השניים. אמנם בפגישה עצמה לא נרשמה התקדמות, אבל התחושה היתה חיובית. "הדרך לכניסה לממשלה עוד ארוכה", אמר אז ישי. "דנו על נושאים חברתיים אבל עדיין לא הושגה פריצת דרך". היום אחר הצהרים תיערך פגישה נוספת בין צוותי המשא ומתן.

לבני מנהלת מגעים גם עם סיעות מרצ ויהדות התורה. אולם הערכה היא שללא ש"ס, היא לא תצליח להקים ממשלה יציבה. הערכה מתבססת בין היתר על הכרזותיהם בעבר של תומכי השר שאול מופז כי לא ייתנו יד להקמת ממשלה צרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully