וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המתנחלים לא צריכים אישור בנייה מאף אחד"

יהושע בריינר ונתיב נחמני

19.10.2008 / 9:18

המתנחלים מתכוונים להקים היום 3 מאחזים בלתי חוקיים בגדה. "שום דבר כאן לא מתואם עם הצבא - מותר ליהודים לבנות בארצם"

על רקע העימותים בין המתנחלים לפלסטינים בעונת מסיק הזיתים, יקימו הבוקר (ראשון) המתנחלים שלושה מאחזים בלתי חוקיים חדשים ברחבי יהודה ושומרון. המאחז הראשון, מעלות חלחול, יוקם בין קריית ארבע לכרמי צור שבחבל יהודה, מאחז נוסף יוקם סמוך למיגרון, ואילו המאחז השלישי, רכס סלע, יוקם בשומרון סמוך להר ברכה ולשכם. המתנחלים מתכוונים ליישב במקומות החדשים מספר מצומצם של רווקים וזוגות צעירים.

"המיוחד בשתיים מהנקודות החדשות הוא שהן אינן סמוכות ליישובים קיימים או בהרחבה של מאחז שנבנה בעבר, אלא בבנייה במרחבים חדשים", אמר לוואלה! חדשות מאיר ברטלר, דובר נוער למען ארץ ישראל המקים את המאחזים החדשים.

בעניין חוקיות המאחזים החדשים אומר ברטלר כי "מדובר בנקודות חוקיות על פי התורה. מותר ליהודים לבנות בארצם כפי שראוי, ולא צריך אישור מאף אחד. שום דבר כאן לא מתואם לא עם הצבא ולא עם גורמים אחרים". ברטלר עצמו לא ייקח חלק בהקמת המאחזים, מאחר ולפני מספר חודשים הוא קיבל מאלוף פיקוד מרכז גדי שמני צו הרחקה מנהלי מיהודה והשומרון.

בתוך כך, הגיעו הבוקר קומץ פעילי ימין למעלה המוגרבים סמוך לרחבת הכותל בירושלים, במטרה לעלות להתפלל בהר הבית. השוטרים במקום מנעו את מעברם, ומהמשטרה נמסר, כי על פי החלטת ממשלה ובג"ץ, המשטרה לא מאפשרת להם להיכנס כקבוצה אחת, אך כניסתם תותר בקבוצות קטנות תחת השגחת כוחות המשטרה במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully