וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: פעילות אירובית משקמת את המוח

19.10.2008 / 6:59

הנזק שנגרם מהזדקנות המוח יכול להיות מתוקן בחלקו על ידי פעילות אירובית קבועה ומתונה. בתנאי שאינכם סובלים מאלצהיימר או שיטיון

פעילות אירובית קבועה לא רק מעכבת את הידרדרות פעולת המוח שנגרמת עם הגיל, היא גם עשויה "להשיב את הזמן לאחור" בכל הנוגע להזדקנות המוח. כך טוענים שני מומחים, בהתבסס על סקירה של מחקרים שפורסמו.

הידרדרות בפעילות המוח כתוצאה מגיל מתקדם מקשה על מספר פונקציות מרכזיות – תכנון, זיכרון וביצוע מספר פעולות בו זמנית. כך הסבירו החוקרים ד"ר ארתור קריימר וד"ר קרק אריקסון מאוניברסיטת אילינוי בכתב העת הבריטי Sports Medicine. לדבריהם, מחקרים רבים מראים כי אלו בדיוק התהליכים שמגיבים לפעילות גופנית.

באנשים שאינם סובלים משיטיון או אלצהיימר, הוכח שפעילות אירובית קבועה ומתונה לא רק מגבירה את זריזות וחדות המחשבה, אלא גם את נפח רקמות המוח והדרך בה הוא מתפקד, טוענים החוקרים. למשל, במחקר שנמשך שישה חודשים בחנו קריימר ועמיתיו מבוגרים בני 60-75 שהלכו הליכה נמרצת במשך 45 דקות, שלוש פעמים בשבוע. הם שיפרו את יכולותיהם לבצע פעולות מנטליות מרכזיות לעומת קבוצת מבוגרים דומה שביצעה רק התעמלות בלתי-אירובית כגון מתיחות ועיצוב.

"שאלות רבות נשארו בלתי פתורות בנוגע להשפעת פעילות גופנית על המוח", ציינו החוקרים. עם זאת, לדבריהם, "אנחנו יכולים להגיד בביטחון שאורח חיים אקטיבי עם כמויות מתונות של פעילות אירובית עשוי לתרום לשיפור את הפעילות המוחית ולבטל את השחיקה העצבית שממנה סובלים מבוגרים רבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully