וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשל מנע חקירת FBI בשוק המשכנתאות

19.10.2008 / 6:57

גורמים בבולשת טוענים כי ממשל בוש דחה בקשות לחקירות בשוק המשכנתאות על אף התרעותיהם. גם עכשיו נאבקים על מימון לחקירות כלכליות

הבולשת הפדרלית של ארצות הברית (FBI) נאבקת על מקורות מימון כדי לחקור עבירות שקשורות למשבר הכלכלי שפוקד את המדינה. כך דיווח היום (ראשון) העיתון "ניו יורק טיימס". גורמים בבולשת כיום ובעבר סיפרו לעיתון שלאחר התקפת הטרור של ה-11 בספטמבר 2001 הועברו משאבים וכוח אדם לחקירות בתחום המודיעין, והותירו את הארגון עם יכולת פחותה לחקור בתחום עבירות צווארון הלבן.

ראיונות ומסמכים מראים שגורמים ב-FBI הזהירו מפני משבר בשוק המשכנתאות מאז 2004 ודרשו מממשל הנשיא ג'ורג' בוש לממן חקירות בנושא. אך בקשותיהם נדחו ולא אושרו תקנים חדשים לסוכנים בתחום הפשיעה הכלכלית. נתונים פנימיים של הארגון מוכיחים כי הקיצוץ היה חד במיוחד בתחום פשעי צווארון לבן, כגון הונאה בנושא משכנתאות, וכי למעלה מ-600 סוכנים קוצצו.

מספר גורמי אכיפת חוק לשעבר אמרו שבכירים בממשל, במיוחד בבית הלבן ובמשרד האוצר, הביעו דאגה בנוגע לגישה של משרד המשפטים והבולשת, שלדבריהם היתה אנטי-עסקית והיתה עלולה לסכל לקיחת סיכונים בתאגידים.

על פי הגורמים, למעלה מ-1,800 סוכנים, כמעט שליש מאלו שהועסקו בתחום הפלילים, הועברו לתחום המודיעין ומניעת הטרור. "ברור שחשנו בהשפעה של העברת המשאבים מחקירות פליליות לביטחון לאומי", אמר עוזר מנהל ה-FBI ג'ון מילר. לדבריו, "בפשעי צווארון לבן, אמנם פתחנו פחות חקירות, אך התמקדנו בתחומים שבהם יכולנו להשפיע באופן הניכר ביותר. התמקדנו בחקירת הונאה תאגידית בשווי מיליוני דולרים, שבמהלכה יכולנו לבצע מעצרים אך גם להשיב כספים לקורבנות".

בעוד הבולשת מתכננת להכפיל את מספר הסוכנים שיחקרו פשעים כלכליים, גורמים במשרד המשפטים האמריקאי ומחוצה לו תוהים מנין יגיעו הסוכנים והאם מדובר בצעד מספק. על פי נתוני המשרד, מספר חקירות ההונאה שמטרתן מוסדות פיננסיים ירד בחצי בין 2000 ל-2007. חקירות הונאה בנושאי ביטוח ירדו ב-75%.

"העדיפות העליונה של הממשל מאז 9/11 היא מלחמה בטרור", אמר דובר משרד המשפטים פיטר קאר. "חלק ממגמה זו בא לידי ביטוי בהשקעה משמעותית של משאבים בתוך ה-FBI, כדי להיענות לדרישה מהקונגרס ומהעם להפוך לסוכנות מודיעין פנימית, בנוסף לסוכנות אכיפת חוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully