וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "ההפגנות למען שליט יעלו את המחיר"

נעמה טלמור, ניר יהב ויהושע בריינר

19.10.2008 / 10:31

עשרות מפגינים חסמו הבוקר את מעבר כרם שלום וקראו לשחרור החייל החטוף. ב-15:00 הם יקיימו במקום עצרת בהשתתפות משפחת שליט

כ-100 מפגינים חסמו הבוקר (ראשון) את מעבר כרם שלום לרצועת עזה במחאה על המשך העברת סחורות לרצועה בעוד גלעד שליט מוחזק בשבי. המפגינים נשאו שלטים שעליהם הכיתוב "גלעד עדיין חי", וקראו לפעול במהרה לשחרורו. בנוסף, הם הצמידו מכתבים בעברית ובערבית על המטענים המיועדים לרצועה ובהם דרישה לאפשר לארגוני סיוע בינלאומיים גישה אל החייל החטוף כדי לבדוק את תנאי שביו.

שר הביטחון אהוד ברק התייחס הבוקר להפגנה בכרם שלום. בראיון לגלי צה"ל אמר ברק, כי "ההפגנות למען שליט עלולות להעלות את המחיר לשחרורו". עם זאת, לדבריו, הוא מבין את תחושות הציבור ואת הצורך האזרחי לפעול למען השבת החייל החטוף.

בשעה 11 המפגינים פתחו את מעבר כרם שלום בשל הצורך להתארגן לקראת עצרת למען שליט שתחל בשעה 15:00. בין היתר ישתתפו בעצרת בני משפחת שליט, השר עמי איילון וח"כ אורית נוקד, פדויי שבי, מפקד הפלוגה של שליט וכן להקת "גאיה". את העצרת יזמו יחד מספר גופים, בהם המטה לשחרור גלעד שליט, התנועה הקיבוצית, התאחדות הסטודנטים בישראל, ארגון הסטודנטים, ארגון המורים, השומר הצעיר, מחנות העולים, התנועה לאיכות החינוך ועוד.

לדברי יואל מרשק, יו"ר התנועה הקיבוצית שנמצא בכרם שלום, "באנו לאותת לכל העולם, שאנחנו לא מוכנים לקבל מצב שבו אנחנו מעבירים כל יום עשרות משאיות עם סחורות וכסף לעזה, בזמן שאנחנו לא יודעים אם גלעד חי או מת, אם הוא זקוק לתרופות או נמצא בבור חשוך. לא ניתן למצב הזה להימשך".

בשעה 12:30 שיירת מכוניות צפויה לעשות את דרכה לכרם שלום מכיוון צומת סעד. את המכוניות ילוו גם 60 מטוסי אולטרא לייט שישאו כרזות בנושא שליט. המטוסים יגיעו עד 2 ק"מ מכרם שלום, בשל איסור של צה"ל על התקרבות כלי טיס לגדר המערכת.

דיווחים סותרים לגבי המגעים

מוקדם יותר היום איים בכיר חמאס יוסף פרחאת כי הארגון לא יחדש את השיחות על שחרור שליט אם מצרים לא תשחרר את אחד מבכירי הזרוע הצבאית של הארגון הכלוא בתחומה. בתוך כך, עיתון סעודי דיווח לפני יומיים כי ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון עמוס גלעד הודיע למצרים שישראל מסכימה לשחרר את כל האסירים שדרש חמאס תמורת שחרור שליט. העיתון הסתמך על מקור פלסטיני שטען כי ביקורו של גלעד בקהיר בשבוע שעבר נועד למנוע את העלאת ה"מחיר" שדורש חמאס.

גורמים מדיניים בכירים בישראל מיהרו להכחיש את הדיווח. לטענתם, "הפרסומים לא נכונים לחלוטין. עמוס גלעד אמנם היה במצרים, אך הוא לא הגורם הרשמי שמנהל את המשא ומתן מטעם מדינת ישראל. שהייתו של עמוס גלעד במצרים היתה לצורך משרדו והוא לא התעסק כלל במספרם של האסירים הפלסטינים שישוחררו תמורת גלעד שליט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully