וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים תקפו פעילי שמאל שעסקו במסיק

יותם רונן ונתיב נחמני

18.10.2008 / 13:10

נערים יהודים מחברון תקפו קבוצת פעילי שמאל שעסקה במסיק זיתים, ושברו את אפו של צלם במקום. מרזל: "נרים את החוק מהרצפה"

יותם רונן

(צילום: יוסי יעקב, עריכת וידאו: יותם רונן)

מקרה נוסף של תקיפת פעילים בידי מתנחלים בעת מסיק. כ-35 פעילים ישראלים ובינלאומיים הגיעו היום (שבת) לתל רומיידה בחברון, במטרה למסוק זיתים עם משפחות פלסטיניות מקומיות. למקום הגיעו קבוצת נערים מתנחלים, ותקפו צלם פלסטיני של סוכנות הידיעות "רויטרס" שהיה במקום. כתוצאה מכך אפו נשבר, וגם מצלמתו נשברה. בנוסף, לדברי הפעילים, הוכתה אישה נוספת.

אחד הפעילים שהיה במקום סיפר לוואלה! חדשות, כי למקום הגיעו כוחות משטרה, שפיזרו את המסיק ועצרו שלושה פעילים. לדבריו, כלפי אחד העצורים הופנתה אלימות קשה מצד מפקד המשטרה.

מהמשטרה נמסר בתגובה כי שוטרים שהגיעו למקום מצאו את פעילי השמאל המסייעים למספר פלסטינים במסיק הזיתים. הם הציגו לעוסקים במסיק צו המורה כי מדובר בשטח צבאי סגור, והורו להם לעזוב את המקום. שלושה מהם סרבו להתפנות, אז נעצרו והובאו לחקירה. לגבי הטענות כי נגד אחד הפעילים הופעל כוח בלתי סביר, נמסר כי "אם ישנן טענות על שימוש בכוח, שייפנו לגורמים המוסמכים לטיפול בטענות - מח"ש".

פעיל הימין הקיצוני ברוך מרזל הגיב הערב (שבת) לאירועים בחברון בהם הותקפו פעילי שמאל בידי מתנחלים, ואמר לוואלה! חדשות כי "אנשי השמאל הקיצוני מנסים להבעיר את העיר". לטענתו, "הם צעדו לעבר בתי היהודים וקראו קריאות התגרות". מרזל הוסיף כי "הצילומים שאנשי השמאל מעביר הם חד צדדיים. משטרת חברון נוהגת בהם בכפפות של משי ואם זה יימשך נאלץ להרים את החוק מהרצפה".

גורמים צבאיים אמרו לוואלה! חדשות כי מדובר בשטח מסיק המחייב תיאום מראש טרם הכניסה אליו. "הפלסטינים בליווי פעילי השמאל הגיעו ללא תיאום ויצרו סוג של פרובוקציה", אמרו הגורמים. לדבריהם, משטרת ישראל פתחה בחקירה הן לכיוון המתנחלים והן לכיוון פעילי השמאל. "מעתה כל פעילות מסיק במקום תלווה באבטחה מתאימה. צה"ל יאפשר למסוק הזיתים בכל הגדה המערבית למרות המקרה", הוסיפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully