וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר חמאס מאיים: נקפיא המו"מ לשחרור שליט

18.10.2008 / 1:17

לדברי יוסף פרחאת, הארגון לא יחדש את המו"מ לעסקת חילופי שבויים אם מצרים לא תשחרר איש חמאס שנעצר בשטחה. "תיק שליט יישאר קפוא"

חמאס לא יחדש את השיחות על שחרור החייל הישראלי החטוף גלעד שליט אם מצרים לא תשחרר את אחד מבכירי הזרוע הצבאית של הארגון הכלוא בתחומה. כך איים אמש (שישי) יוסף פרחאת, איש חמאס ברצועת עזה.

האיש שחמאס דורש ממצרים לשחרר הוא איימן נופל, מפקד גדודי עיז א-דין אל קסאם במחנות הפליטים במרכז רצועת עזה. נופל נעצר במצרים לאחר שהסתנן לתוכה. לדברי גורמים מצריים, הוא תכנן להתנקש בגורם בפתח. "שמנו את תיק שליט במקפיא, והוא יישאר קפוא עד שנופל ישוחרר", אמר פרחאת באירוע בעזה.

דובר חמאס בעזה, סמי אבו זוהרי אמר בתגובה, כי דברי פרחאת משקפים את התסכול שחש הארגון לנוכח המצב הנוכחי. "מעצרו הממושך של נופל מפריע לנו, והוא בראש סדר היום שלנו בכל שיחותינו עם המצרים", אמר אבו זוהרי. "אני מקווה שהוא ישוחרר".

בתוך כך, עיתון סעודי דיווח לפני יומיים כי ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון עמוס גלעד הודיע למצרים שישראל מסכימה לשחרר את כל האסירים שדרש חמאס תמורת שחרור שליט. העיתון הסתמך על מקור פלסטיני שטען כי ביקורו של גלעד בקהיר בשבוע שעבר נועד למנוע את העלאת ה"מחיר" שדורש חמאס.

גורמים מדיניים בכירים בישראל מיהרו להכחיש את הדיווח. לטענתם, "הפרסומים לא נכונים לחלוטין. עמוס גלעד אמנם היה במצרים, אך הוא לא הגורם הרשמי שמנהל את המשא ומתן מטעם מדינת ישראל. שהייתו של עמוס גלעד במצרים היתה לצורך משרדו והוא לא התעסק כלל במספרם של האסירים הפלסטינים שישוחררו תמורת גלעד שליט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully