וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה: ללבנון וסוריה אויב משותף - ישראל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.10.2008 / 22:41

נעים קאסם, סגנו של נסראללה, בירך על ההתקרבות בין לבנון לסוריה. לדבריו, על שתי המדינות להיאבק יחד ב"פרובוקציות הישראליות"

סגנו של נסראללה בירך הערב (שישי) על ההתקרבות בין לבנון לסוריה ואמר כי לשתי המדינות אינטרס משותף במאבקן בישראל. בנאום שנשא בביירות אמר סגן מזכ"ל חיזבאללה, השייח' נעים קאסם, כי "לבנון זקוקה ליחסים טובים עם סוריה, וסוריה זקוקה ליחסים טובים עם לבנון. לשתי המדינות יש אינטרסים משותפים רבים, כלכליים, פוליטיים וביטחוניים, משום שהן נלחמות באויב אחד משותף והוא ישראל".

קאסם בירך על פתיחת השגרירויות בלבנון ובסוריה ותיאר זאת כ"צעד חיובי לטובת שתי המדינות". לדבריו, על סוריה ולבנון לפעול כידידות, תוך הבנה הדדית, נגד האויב הישראלי. "המצב הטבעי הוא שנוכל להפיק תועלת מגורמי הכוח על מנת שנשמור על קיומנו כלבנון וסוריה במאבקנו המשותף בפרובוקציות הישראליות, האמריקאיות והבינלאומיות", הוסיף.

החל מיום רביעי מתנהלים יחסים דיפלומטים בין סוריה ללבנון. נשיא סוריה בשאר אסד נפגש בדמשק עם שר החוץ הלבנוני פאוזי סלוח, ולאחר מכן חתמו סלוח ושר החוץ הסורי וואליד מועלם על ההכרזה המשותפת בעניין כינון היחסים. במסגרת היחסים, הוחלט על הקמת שגרירות סורית בלבנון ושגרירות לבנונית בדמשק. מאז ההכרזה על עצמאות סוריה ולבנון לפני כשישים שנה, עם תום המנדט הצרפתי, לא היו יחסים דיפלומטיים בין שתי המדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully