וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר ממשיך לטפס: נסגר על 3.74 שקלים

רותם סלע

17.10.2008 / 17:12

בשבוע האחרון עלה ערכו של הדולר ב-4% מול השקל. ההערכה היא כי התחזקות המטבע האמריקאי תימשך על רקע מדיניות בנק ישראל

הדולר המשיך לזנק וקפץ השבוע ב-4% לשער חליפין יציג של 3.739 שקלים לדולר, לעומת שער של 3.595 בתחילת השבוע. מרבית האנליסטים והפעילים בשוק מעריכים כי התחזקות זו של המטבע האמריקאי תימשך על רקע המגמות בישראל ובעולם וכן בעקבות מדיניות בנק ישראל.

השבוע התחיל בהורדת ריבית מפתיעה של סטנלי פישר של כ-0.5%. הורדת ריבית זו סימנה את הצעד המשמעותי הראשון של הממשל בישראל בהתמודדות עם המשבר הפיננסי שהוביל לירידות שערים חדות גם בבורסה התל אביבית.

על רקע הקפיצה בדולר מציין פעיל בחדר העסקות של איזי פורקס כי ישנם גורמים נוספים בהתחזקות השקל, "פרסום מדד המחירים לצרכן, שהיה נמוך מהציפיות, תומך בהמשך מדיניות מוניטרית מרחיבה הכוללת הורדות ריבית".

לטענת הגורם, "מה שמניע את השוק זה ציפיות. הציפיות נכון לעכשיו הן להמשך התחזקות הדולר בעולם על רקע המשבר הפיננסי העולמי שגורם לאובדן אמון ברוב הנכסים הפיננסיים שהמשקיעים העולמיים הורגלו בהם. אי לכך זורמים סכומים נכבדים דווקא לארה"ב ולהשקעות באיגרות חוב ממשלתיות אמריקאיות, הנתפסות כנכס הגנתי בסערה הפיננסית המתרגשת עלינו".

בבנק סיטי האמריקאית חושבים כי הורדת ריבית מסמלת יותר מהתמודדות עם המשבר ורואים בה סימן כי בנק ישראל בוחר בתקופה זו להעניק עדיפות משנית ליעדי יציבות המחירים. בסיטי משערים כי השקל ימשיך להיחלש על רקע מדיניות הריבית ובעיקר על רקע תוכנית ההגדלה של יתרות המט"ח, בבנק רואים את סטנלי פישר ממשיך במדיניות זו על רקע הרציונל אותו הוא אימץ גם לאחר ההגעה ליעד היתרות המקורי של 40 מיליארד דולר אותו צפוי לדעתם הבנק "להשיג כבר בסוף נובמבר".

כלכלני בנק פועלים מעריכים כי "השקל יושפע בתקופה הקרובה בעיקר מהתפתחויות במסחר בדולר מול מטבעות אחרים בעולם ומהתנהגות שוקי המניות; התפשטות המשבר מחוץ לגבולות ארה"ב, הן מהיבט פיננסי והן מהיבט כלכלי, מדגישה כי 'הדשא של השכן אינו ירוק יותר' ומיטיבה עם הדולר". כלכלני הבנק מציינים את הגורמים המקומיים המשפיעים על שער הדולר הכוללים את "המשך צמצום פער הריביות בין השקל לדולר, הקיטון בעודף בחשבון השוטף והמשך רכישות המט"ח על ידי בנק ישראל.

בבנק לאומי אף מוכנים להתנבא בנוגע לכיוונו וכותבים כי להערכתם "מגמת התחזקות הדולר מול השקל תימשך בטווח הקצר".

  • עוד באותו נושא:
  • דולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully