וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינוי מרענן: אובמה ומקיין מריצים קטעים

17.10.2008 / 4:31

המועמדים לנשיאות ארה"ב זנחו את העימות אמש ועברו לצחוק אחד על השני בערב התרמה. אובמה צחק על השם חוסיין, מקיין על קלינטון

המועמדים לנשיאות ארצות הברית, ברק אובמה הדמוקרטי וג'ון מקיין הרפובליקני, חלקו הלילה (שישי) את אותה הבמה והמיקרופון, אך בניגוד להזדמנויות קודמות הם לא תקפו זה את זה, אלא התבדחו זה עם זה. יום לאחר העימות האחרון בין השניים, השתתפו היריבים במסורת פוליטית מסוג אחר – ארוחת ערב בניו יורק שמשכה אליה את כל המועמדים לנשיאות מאז שנת 1945.

מול קהל זוהר במיוחד במנהטן, בארוחת גיוס התרומות השנתית על שם מושל ניו יורק לשעבר אל סמית', אמר מקיין כי יש לו הצהרה: הוא פיטר את כל יועציו. "מעתה אתייעץ רק עם אדם אחד, ג'ו השרברב". מקיין התייחס לבעל העסק הקטן עליו דיברו אמש שני המועמדים בטענותיהם בעימות. מקיין צחק על התייחסותו לאובמה בתור "ההוא" בעימות, ואמר כי "זה לא מפריע לו כלל. למעשה, יש לו חיית מחמד שהוא קרא על שמי: ג'ורג' בוש".

מקיין הצדיע בנאומו לסנאטורית מניו יורק והמפסידה לאובמה בבחירות המקדימות של המפלגה הדמוקרטית, הילרי קלינטון. הוא צחק על ההתלהבות בה היא מגייסת מצביעים לאובמה, ואמר כי "אני לא יכול להשתחרר מהתחושה שכמה אנשים בחדר קוראים להצביע לי, כמה נחמד לראות פה את הילרי".

כשאובמה עלה על הבמה הוא התייחס לשאלות שהעלה הקמפיין של מקיין נגדו בשבועות האחרונים, "מיהו ברק אובמה?". לדבריו, "כלל לא נולדתי באסם, ולמעשה השם ברק אומר בסווהילית 'ההוא'". הוא הוסיף כי השם ברק ניתן לו מאביו, אך את שמו האמצעי חוסיין "נתן לי מישהו שכנראה לא חשב שארוץ אי פעם לנשיאות ארצות הברית". המועמד הדמוקרטי גילה עוד הומור עצמי כשאמר שהמעלה העיקרית שלו הינה צניעות, והחולשה "היא שאני מעט מגניב מדי".

מבלי שיעלה את שמה של המועמדת לסגנות הנשיא הרפובליקנית, מושלת אלסקה שרה פיילין, אובמה הצליח לצחוק גם עליה. בהתייחסו לטענה כי היא מומחית למדיניות חוץ משום שאלסקה היא המדינה האמריקאית הקרובה ביותר לרוסיה אמר, "שמעתי שמפתח חדר ארוחת האוכל ניתן לראות את חדר התה הרוסי".

שני המועמדים סיימו את נאומיהם עם מחמאות הדדיות חמות. אובמה שיבח את שירותו הצבאי של מקיין בצי האמריקאי ואת תקופת שהותו בשבי. מקיין אמר שגם מבלי להיבחר, אובמה עשה היסטוריה. "אני לא מאחל ליריבי מזל, אך אני מאחל לו כל טוב", סיכם מקיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully