וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטלפון הנייד גורם גם לפריחה בפנים

17.10.2008 / 10:22

רופאי עור בריטים מצאו כי רבים מהסובלים מפריחה בפניהם פיתחו תגובה אלרגית למכת הניקל שנמצאת במרבית הטלפונים הניידים

ארגון רופאי העור הבריטי הודיע אמש (חמישי) כי גילה אלרגיה שנגרמת מפני שימוש מופרז בטלפון הסלולרי. על פי מחקר שפרסם הארגון, החולים סבלו מפריחה מגרדת ואדמומית על אוזניהם ולחייהם, וכי התופעה מכונה "דלקת העור של הטלפון הנייד". במהלך המחקר התברר כי החולים פיתחו תגובה אלרגית מפני ציפוי הניקל שעל הטלפון לאחר שהשתמשו בו זמן רב.

בהודעה שפרסם הארגון נכתב כי "על כל הרופאים לזכור את הגילוי במידה שחולה מתלונן על פריחה על הלחי או האוזן שלא ניתן להסבירה באופן אחר". מסקר שביצע הארגון עלה כי מרבית הרופאים לא היו מודעים כלל לתופעה המודרנית. "באופן תאורטי", נכתב בהודעה, "אותה הפריחה עלולה להופיע גם על קצות האצבעות במידה שאלו השתמשו במקשי המכשיר באופן תכוף כדי לשלוח מסרונים".

את מתכת הניקל ניתן למצוא במוצרים רבים החל מטלפונים וכלה בתכשיטים וחגורות. ממחקר חדש שפורסם בארצות הברית נמצא כי היא אחד מהגורמים המרכזיים למחלות עור אלרגניות. מתוך 22 מכשירי טלפון שנבדקו במחקר, עשרה כללו את הניקל במעטפתם.

הטלפונים הסלולרים ממשיכים לעורר דאגה רפואית ככל שאנשים מסתמכים עליהם יותר. למרות שנשללו מספר תופעות רפואיות כתוצאה מהשימוש בטלפון, כמו מצבים חמורים של סרטן המוח, הנושא ממשיך להעסיק את הרפואה המודרנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully