וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סטיינג אלייב" של הבי ג'יז מציל חיים

17.10.2008 / 5:04

מחקר אמריקאי חדש העלה כי כדי לבצע החיאה בעת התקף לב באופן מיטבי, יש לזמזם את הלהיט משנות ה-70 ולפעול לפי הקצב

להיט להקת הבי ג'יז משנת 1977, "סטיינג אלייב", הינו הקצב המושלם לביצוע עיסוי לב כחלק מהחיאה, כך עולה ממחקר שהתפרסם אמש (חמישי) בארצות הברית. על פי הנחיות "איגוד הלב" האמריקאי, קצב עיסוי הלב האולטימטיבי צריך להיות 100 לחיצות בכל דקה במהלך החייאה. קצב השיר "סטיינג אלייב" מתאים לכך באופן כמעט מושלם עם קצב של 103 פעימות בכל דקה.

החיאה, או CPR, הינה טכניקה מצילת חיים שמשלבת את עיסוי בית החזה עם הנשמה מפה לפה. נוהגים להשתמש בה בעת התקף לב בו אדם מפסיק לנשום או שלבו נעצר. על אף שביצוע ההחיאה משלש את הסיכוי לשרוד התקף לב, רבים חוששים לבצעה משום שאינם מודעים לקצב הנכון בו מעסים את בית החזה. מחקרים קודמים העלו כי רבים מבצעים את העיסוי באופן איטי מדי במהלך החיאה.

המחקר המצומצם שהוביל דוקטור דייויד מטלוק מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת אילנוי העלה כי שירם של הבי ג'יז סייע ל-15 רופאים וסטודנטים לרפואה לבצע את עיסוי החזה על בובות במהירות המושלמת. חמישה שבועות לאחר שתרגלו את השיטה עם השיר ברקע, נתבקשו המשתתפים לבצע את אותו ההליך כשהשיר מתנגן בראשם, ופעם נוספת עשו זאת בצורה מיטבית.

לדברי מטלוק, השיר הולם את הסיטואציה. "כולם האזינו לו בשלב זה או אחר בחייהם", אמר, "כולם יכולים לזמזם את השיר ולבצע את ההחיאה בקצב הראוי". ממצאי המחקר יוצגו בהמשך החודש בכנס מיוחד לרפואת טראומה בשיקגו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully