וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנות נגד מסגד בגרמניה: "מוסלמים החוצה"

עידן דורנר

16.10.2008 / 21:45

מאות תושבים מקומיים וניאו-נאצים הגיעו להפגין נגד פתיחתו של מסגד, הראשון שנבנה במזרח גרמניה, וקראו קריאות גזעניות

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ארנון מעוז)


מאות אנשים הפגינו היום (חמישי) נגד הפתיחה של המסגד הראשון שנבנה במזרח גרמניה. בין המפגינים ניתן היה למצוא תושבים מקומיים ופעילי ימין קיצוני. רבים מהמפגינים נגד המסגד היו אנשים מבוגרים שהניפו שלטים עליהם נכתב: "עצרו את התאסלמות אירופה" ו"הפסיקו את ההתעללות בחופש הדת". אל ההפגנה הצטרפה גם קבוצה של גלוחי ראש ניאו נאצים.

ההפגנה נערכה על רקע קשיי השתלבותם של 3.2 מיליון מוסלמים בחברה הגרמנית, במיוחד בחלק המזרחי שהיה נתון לשליטה קומוניסטית, שם המוסלמים ממעטים להתגורר. התומכים בבניית המסגד טוענים כי הוא ישפר את היחסים בין בני הדתות השונות. "תיערך בו פעילות חברתית והוא לא ישמש רק לתפילה", אמר דובר מסגד אחמדיה. "יהיה לו חלק מרכזי בשיפור האינטגרציה ועידוד הדיאלוג עם אנשים בעלי השקפות דתיות ופוליטיות שונות", הוסיף.

התושבים המקומיים טוענים כי המתפללים במסגד הם גזענים ובעלי דעות חשוכות. "יש לנו בעיה עם מי ששם את הדת מעל הכל ועם אלו המכים נשים ומתנגדים לשיוויון זכויות. אנו מוחים בעיקר נגד דעות המוסלמים על נשים", נכתב באתר האינטרנט של קבוצת המתנגדים.

המסגד שייך לפלג האחמדיה שהסלוגן שלו הוא "אהבה לכל, שנאה לאף אחד". הפלג נוסד בהודו במאה ה-19. מאמיניו מגדירים עצמם כמוסלמים, אך הוא אינו מוכר על ידי הזרמים המוסלמים העיקריים. מטרת המאמינים, המהווים כ-30 אלף מהמוסלמים בגרמניה, היא לבנות כמאה מסגדים ברחבי המדינה, בה ישנם 2,500 מסגדים וכ-2,250 אימאמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully