וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקיין ואובמה הפכו את ג'ו השרברב לכוכב

עידן דורנר

16.10.2008 / 17:47

המועמדים לנשיאות הרבו להזכיר בעימות השלישי ביניהם את שמו של ג'ו וורצלבכר, שרברב אלמוני מאוהיו, בניסיון לפנות אל הבוחר הממוצע

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

.

הזוכה הגדול בעימות הנשיאותי בין ג'ון מקיין וברק אובמה, שנערך הלילה, הוא לא אחר מאשר ג'ו וורצלבכר, שרברב מטולדו אוהיו. "ג'ו השרברב" פרץ לתודעה בשבוע שעבר לאחר ששאל את אובמה שאלות על תוכנית המסים שלו במהלך עצרת בחירות. בעקבות השאלה הוא קיבל זימון להשתתף בטוק שואו ברשת פוקס, המזוהה עם המפלגה הרפובליקנית ובעצרת בחירות של המועמד הרפובליקני לנשיאות ג'ון מקיין.

אם לא די בכך, ג'ו הפך לכוכב המפתיע גם של העימות שנערך אתמול. אובמה ומקיין הזכירו את ג'ו, בניסיון להראות שהם פונים אל האמריקאי הממוצע. מקיין אמר כי תכניתו של מקיין להעלות מיסים על מי שמרוויח יותר מ-250 אלף דולר בשנה תפגע בבעלי עסקים קטנים כמו וורצלבכר. אובמה טען כי תכניתו תקל על וורצלבכר לספק ביטוח בריאות לעובדיו. בסך הכל השניים הזכירו את ג'ו לא פחות מ-24 פעמים.

המועמדים לנשיאות ארה"ב אולי הפכו אותו לשרברב המפורסם ביותר באמריקה, אך הוא לא מתכוון להחזיר למי מהם טובה ולומר עבור מי בכוונתו להצביע ב-4 בנובמבר. "זו החלטה אישית, ורק אני אדע את התשובה לכך". אמר השרברב בן ה-34 בראיון לרשת אי בי סי. לטענתו, תשומת הלב הפתאומית לה זכה עדיין לא תורגמה להצלחה כלכלית: "אני מקווה שתהיה לי הרבה עבודה היום. אתמול עבדתי על פיצוץ צינור בתחנת דלק, ולכן לא יכולתי להתראיין. הייתי רטוב כולי ומלא בבוץ".

ג'ו סיפר כי הוא אפילו לא מתקרב להרוויח 250 אלף דולר בשנה, אך הוא חושש שתכנית העלאת המיסים של אובמה תפגע בסופו של דבר גם באלו המרוויחים פחות מכך. הוא מגדיר עצמו כאדם צנוע: "תראו את הבית שלי. אני לא חי בראוותנות. המשאית שלי היא מלפני כמה שנים והיא תישאר איתי עוד 10 שנים לפחות. אני לא רואה איך אובמה יכול לעזור לי". לטענתו, הוא לא מתרשם מתכנית ביטוח הבריאות של אובמה. "זה עוד צעד בדרך לסוציאליזם". הוא דווקא היה מרוצה מהופעתו של מקיין: "הוא העביר כמה מסרים חשובים, ושמחתי על כך", סיפר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully