וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אובמה מחוייב לשמירת היחסים עם ישראל"

עידן דורנר

16.10.2008 / 15:29

הקמפיין של המועמד הדמוקרטי לנשיאות הגיב לפרסום לפיו הכומר ג'סי גקסון אמר שכשאובמה ייבחר לנשיאות, הוא ישנה את המדיניות במזה"ת

הקמפיין של המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב מבהיר היום (חמישי) כי ברק אובמה מחוייב לשמירה על היחסים המיוחדים בין ארה"ב לישראל. הדוברת של אובמה וונדי מוריגי אמרה, כי "כפי שאובמה הבהיר במהלך כל הקריירה שלו ובמהלך כל הקמפיין הנוכחי לנשיאות, הוא מחוייב באופן קיצוני לשמירת היחסים החזקים בין ישראל לארה"ב".

הדברים נאמרו לאחר שהעיתון "ניו יורק פוסט" פרסם טור דעה, בו נטען כי ג'קסון אמר כביכול שכשאובמה ייבחר לנשיאות, הוא יחולל שינויים קיצוניים במדיניות החוץ של ארה"ב, בעיקר במזרח התיכון. בטור נכתב כי ג'קסון חושב ש"למרות שהציונים שלטו בפוליטיקה האמריקאית במשך עשורים ולמרות שהשפעתם תישאר חזקה, הם יאבדו הרבה מכוחם כשאובמה ייכנס לבית הלבן".

אנשיו של מקיין מיהרו לחגוג על הפרסום. בהצהרה שפרסם רנדי שונמן, יועצו הבכיר של מקיין לענייני מדיניות חוץ, נאמר: "זה לא אמור להפתיע מישהו שתומכיו של אובמה רואים מה שרואים הקיצוניים, מתנועות הטרור כמו חמאס ועד לנשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד: אובמה כנשיא ישנה מן היסוד את מדיניות התמיכה של אמריקה בישראל".

הדוברת של אובמה אמרה בתגובה לטענות, כי "ג'קסון הוא לא יועץ לקמפיין של אובמה ולכן הוא לא נמצא בעמדה בה הוא יכול לפרש או לחלוק את דעותיו של אובמה על ישראל ועל מדיניות החוץ. אנשיו של ג'קסון הכחישו כי הדברים נאמרו וטענו כי "כותב הטור ניסה להצית פחד ופילוג".

אין זו הפעם הראשונה בה ג'קסון, שרצה לרוץ לנשיאות כמועמד המפלגה הדמוקרטית בעצמו ב-1984 וב-1988, מסבך את אובמה. בחודש יולי האחרון אמר ג'קסון כי אובמה "מתנשא על האזרחים השחורים", וכי עליו להרחיב את מסריו. ג'קסון התנצל בפני אובמה על הדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully