וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני, למה את מחכה?

רועי כ"ץ

16.10.2008 / 12:26

הכלכלה העולמית קורסת, מיתון מאיים על המשק הישראלי והפנסיות בסכנה, אבל ליו"ר קדימה לא אצה הדרך להרכיב ממשלה. האם היא מבינה את גודל המשבר?

ציפי לבני לוקחת את הזמן. הכלכלה העולמית במשבר עמוק, מיתון מאיים על המשק הישראלי, המשקיעים בלחץ והפנסיות בסכנה, אבל יושבת ראש קדימה לא ממהרת לשום מקום. עוד פגישה ועוד פגישה. עוד הדלפה ועוד הדלפה. רק דבר מינורי אחד לא מצליחה לבני להשלים: הקמת ממשלה בראשותה.

הזיקה בין המשבר הכלכלי הנוכחי לקושי של לבני להקים ממשלה מאיר פעם נוספת את החשיבות המועטה שמעניקה המערכת הפוליטית שלנו לנושאי כלכלה. לו היה צה"ל נאלץ להיכנס לשטח רצועת עזה או מכונית תופת הייתה מתפוצצת במרכז עיר גדולה, היו נשמעות מכל עבר הקריאות להשלמה מיידית ודחופה של מלאכת הרכבת הממשלה. הרי לא יתכן שאין בעל בית במשרד ראש הממשלה בזמן שחיילי צה"ל נלחמים בעזה או בשעה שמתינו מוטלים לפנינו. אבל שהדבר נוגע לחוסן הכלכלי והחברתי של ישראל, לכולם יש זמן ואף אחד אינו ממהר.

לבני רושמת כאן את הכשל הצורב הראשון מאז נבחרה לראשות קדימה. חוסר היכולת שלה להבין את גודל האיום הכלכלי מעורר דאגה עצומה מול סדר העדיפות של מי שקיבלה מנשיא המדינה מנדט להקמת ממשלה. מקורביה של לבני יגידו שהאשמה מונחת על כתפי ברק מחפש הכיבודים ואלי ישי מחפש המזומנים. אבל לא ברק ולא ישי עומדים בראש הסיעה הגדולה ביותר בכנסת ואין מי שהופתע באמת מרשימת הדרישות של ש"ס ומפלגת העבודה. אם שרת החוץ אינה מסוגלת להתמודד עם החום, טוב תעשה אם תימנע מכניסה למטבח. גם קלישאות לפעמים קולעות בול.

המניה הקורסת ביותר בבורסה הפוליטית

הסחבת בהקמת הממשלה גורמת, למרבה הכעס, לגעגוע בלתי נשלט לכשרון הפוליטי של אריאל שרון ואהוד אולמרט. מרגיז להודות בכך, אבל בלב אנחנו יודעים שאת השטיקים של ברק וישי אפשר היה לרסק בחצי חיוך מרושע של שרון ובעוד לופ פוליטי של אולמרט. מסיבה כלשהי נוטים לזלזל בחשיבות כישוריו הפוליטיים של ראש ממשלה מיועד, אבל הכהונות הקצרות והמביכות של נתניהו וברק הוכיחו עד כמה ניסיון פוליטי עשיר הכרחי בקורות החיים של מי שמתיימר לעמוד בראשות הממשלה.

בהיבט הפוליטי הציני והקר, משדרת אוזלת ידה של שרת החוץ מסר לכרישים בכנסת שהלוויתן ששמו קדימה ממשיך לדמם. מי שאינו מצליח להקים ממשלה יתקשה גם לאחר שתקום. על אף המחיר הכספי הכבד, ממשלת חירום עם נתניהו במשרד האוצר וברק במשרד הביטחון אינה נראית כאופציה רעה כל כך. מול קריאה פומבית של ציפי לבני יתקשו מאוד השניים להראות חוסר אחריות לאומית, בה הם מתגאים כל כך, ולסרב לשרת בממשלה בזמן מאתגר שכזה. אי הוודאות אינה יכולה להימשך ואסור לעבור על הרעה הזו בשתיקה. זה הזמן להגיד ללבני שהפריימריז הסתיימו. עכשיו צריך לתפוס את המושכות, להעביר אותם לאדם אחר או ללכת לבחירות. המניה הקורסת ביותר בבורסה הפוליטית היא של ציפי לבני ואין שום סיבה שהציבור ישלם על כך את המחיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully