וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת ממשלה: לבני וישי נועדו במשרד החוץ

פנחס וולף

16.10.2008 / 13:34

לבני ויו”ר ש”ס דנו במו”מ הקואליציוני. קודם לכן פנה מופז לישי וביקש ממנו להצטרף ללבני: ”ש”ס היא שותפה אסטרטגית של קדימה”

הפגישה בין יו"ר קדימה ציפי לבני ליו"ר ש"ס אלי ישי החלה בלשכת שרת החוץ בירושלים. כזכור, אמש (רביעי) נדחתה הפגישה בין השניים, בשל סיבות משפחתיות אישיות של ישי.

בעוד תומכיו של שר התחבורה שאול מופז מערערים על תוצאות הפריימריז בקדימה, מתגייס השר לעזרת יריבתו לשעבר, לבני. הבוקר התקשר מופז התקשר לישי, וביקש ממנו להצטרף לממשלה חדשה בראשותה של לבני. "ש"ס היא שותפה אסטרטגית של קדימה ואני מקווה שהיא תצטרף לקואליציה", אמר לישי. כזכור, בישיבת מועצת קדימה שנערכה ביום ראשון נשא מופז נאום פיוס כלפי לבני ובו הכריז על שובו לפוליטיקה. היום הוא גם התחיל לפעול בכיוון.

בתוך כך, צוותי המשא ומתן הקואליציוני של קדימה ומרצ נפגשו היום בצהרים בפגישה שארכה יותר משעתיים. שני הצדדים אמרו שהפגישה "התנהלה ברוח טובה מתוך מטרה להגיע למיצוי חיובי של המשא ומתן". יו"ר מרצ ח"כ חיים אורון ויו"ר הסיעה ח"כ זהבה גלאון העלו בפני צוות המשא ומתן של קדימה את דרישתם לפטר את שר המשפטים דניאל פרידמן ודנו בנושאים מדיניים, כלכליים וחברתיים. כמו כן נדונו התפקידים שמרצ צפויה לקבל בממשלה ובכנסת. צוות המשא ומתן של קדימה הבטיח להשיב לדרישות עד לפגישה הבאה, שתתקיים במוצאי שבת.

מרצ דורשת, בין היתר, התקדמות במשא ומתן המדיני באפיקים הפלסטיני והסורי במקביל, הקפאת הבנייה בהתנחלויות, פינוי מאחזים והתנגדות לכל וטו של אחת מחברות הקואליציה למו"מ בנושא ירושלים. מבחינה כלכלית דורשת מרצ פרישת רשת ביטחון לקרנות הפנסיה והשווואת שכר הנשים במגזר הציבורי לזה של הגברים.

צוותי המו"מ של קדימה ויהדות התורה נפגשו אמש. בקדימה הגדירו את הפגישה כ"טובה", אך ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) אמר כי "בפגישה לא היתה שום התקדמות בנושא קצבאות הילדים, הכל שטויות והבלים". שני הצדדים סיכמו על קיום פגישות נוספות בימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully