וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עמוס גלעד לא עסק בשחרור אסירי חמאס"

פנחס וולף

16.10.2008 / 12:13

גורמים מדיניים הכחישו את הפרסומים בעיתון סעודי, לפיהם עמוס גלעד הודיע שישראל מסכימה לשחרר את כל האסירים שדורש חמאס

גורמים מדיניים בכירים הכחישו היום (חמישי) את הפרסום בעיתון סעודי, לפיו ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון עמוס גלעד אמר שישראל תשחרר את כל האסירים הפלסטינים שחמאס דורש. לטענתם, "הפרסומים לא נכונים לחלוטין. עמוס גלעד אומנם היה במצרים, אך הוא לא הגורם הרשמי שמנהל את המשא ומתן מטעם מדינת ישראל. שהייתו של עמוס גלעד במצרים היתה לצורך משרדו והוא לא התעסק כלל במספרם של האסירים הפלסטינים שישוחררו תמורת גלעד שליט".

לפי הפרסום בעיתון הסעודי, גלעד הודיע למצרים כי ישראל מסכימה לשחרר את כל האסירים שדרש חמאס תמורת שחרור החייל החטוף גלעד שליט. העיתון הסעודי הסתמך על מקור פלסטיני שטען כי ביקורו של גלעד בקהיר בשבוע שעבר נועד למנוע את העלאת ה"מחיר" שדורש חמאס.

המקור הוסיף כי לאחר הקמת הממשלה החדשה בישראל היא צפויה להתכנס ולאשר את שחרור 450 האסירים ששמם מופיע ברשימה שהגיש חמאס. בשלב השני, ישוחררו 550 אסירים נוספים שישראל תבחר.

"מחיר שישראל יכולה לעמוד בו"

מקור מצרי בכיר מסר אתמול לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון כי ישראל דוקא מעכבת את העסקה לשחרור שליט. לדבריו, ישראל החליטה כי היא רוצה לשנות את אופן ביצוע העסקה לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט. לדברי המקור, באחרונה הביעה ישראל את התנגדותה לביצוע העסקה בשלושה שלבים כפי שסוכם עם חמאס בחודש יוני בשנה שעברה.

יוסי ביילין (מרצ) קרא הבוקר לממשלה לעמוד בהתחייבותה לשחרר את האסירים הפלסטינים בתמורה לגלעד שליט. "זה מחיר שישראל יכולה לעמוד בו. פרשת שליט חייבת להסתיים, המחיר שישראל צריכה לשלם ידוע כבר זמן רב מאוד ואנו עלולים לשלם מחיר יקר עוד יותר אם לא נשלם אותו עכשיו", אמר.

ח"כ אורית נוקד (העבודה) אמרה כי "אני מקווה מאוד שזה יהיה החג האחרון אותו משפחת שליט מציינת בלי גלעד. אם יש ממש בידיעות, על הממשלה הנוכחית שבכהונתה נחטף גלעד לעשות כל שנדרש להשבתו, ולא להמתין עד כינונה של ממשלה חדשה".

ח"כ אריה אלדד (איחוד לאומי-מפד"ל) אמר בתגובה לפרסומים כי "ברור לגמרי שבכוונת הממשלה להיכנע לדרישת חמאס, ואין בממשלה הנוכחית ובזו המסתמנת שום מנהיג בעל עמוד שדרה מוסרי או לאומי שיידע לשרטט קו אדום בפני סחטנות ארגוני הטרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully