וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות שדות התעופה תפטר עובדים בגלל המשבר

זוהר בלומנקרנץ

16.10.2008 / 9:40

לקראת תקופת השפל בתנועת הנוסעים לאחר החגים, הוחלט ברשות לפטר עובדים זמניים. ההנחה היא כי לוח הטיסות בחורף יצומצם

רשות שדות התעופה (רש"ת) נערכת להתמודדות עם המשבר הפיננסי לקראת תקופת השפל בתנועת הנוסעים לאחר החגים: יו"ר מועצת המנהלים של רש"ת, עובדיה עלי, הנחה את ההנהלה לגבש צעדי התייעלות ובהם קיצוץ בכוח האדם העונתי - עובדים זמניים שמגויסים בתקופות לחץ ומפוטרים אחרי שהעונה מסתיימת - כדי שיותאם למצבה הכלכלי של רש"ת וללוח הטיסות החדש בנתב"ג, שיצטמצם לאחר החגים עוד יותר מעונת חורף רגילה, עקב המשבר הפיננסי.

עובדי המטה והמנהלה ברש"ת החלו אתמול בחופשה מרוכזת של שבוע ימים. הגורמים הפיננסיים ברש"ת הגבירו את תדירות פגישותיהם בשבוע האחרון, כדי לבחון את השפעת המצב הכלכלי על מצבה הכספי של רש"ת, לרבות כספי הפנסיה של העובדים.

דליה לב, יו"ר שופרסל בעבר וחברה במועצת המנהלים של רשות שדות התעופה בהווה, הביעה אמון בחוזקה הכלכלי של רש"ת. לדבריה, "רש"ת היא תאגיד בעל מבנה פיננסי חזק. היא לא אמורה להיפגע מתוצאות המשבר. עם זאת, אם תתפתח האטה במצב הכלכלי, שתשפיע על נסיעות לישראל וממנה, תהיה לכך השלכה על רש"ת".

תקציב רש"ת מבוסס על הכנסות מאגרות נוסעים ואגרות הנגבות ממגוון שירותים לחברות תעופה. ירידה בתנועת הנוסעים והמטוסים תקטין את הכנסותיה של רש"ת, ש-40% מתקציבה מבוסס על הכנסות מתשלומי האגרות השונים.

למרות זאת, אומרת לב שמצבה של רש"ת טוב. לדבריה, חברי מועצת המנהלים של רש"ת, בראשותו של היו"ר עלי ערים למצב. "המשבר נמצא וקיים וטוב שארה"ב מטפלת בו ברמה הגבוהה ביותר. השלכותיו נמצאות ויימצאו גם אצלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully