וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר זינק ב-2.1% ושערו נקבע על 3.705 שקלים

טל לוי

16.10.2008 / 13:50

יום בלבד לאחר פרסום מדד המחירים לצרכן, הגיב הדולר בעליות שערים חדות. ההערכות הן כי המדד הנמוך יביא להפחתת ריבית

יום בלבד לאחר פרסום מדד המחירים לצרכן, הגיב הדולר בעליות שערים חדות: המטבע האמריקאי התחזק ב-2.094% ושערו היציג נקבע על 3.705 שקלים. בעולם, התחזק הדולר בשיעורים קלים והוא נסחר ברמה של 1.3462 דולר ליורו.

מדד המחירים לצרכן לחודש ספטמבר הפתיע אתמול כשנותר ללא שינוי לעומת תחזית לעלייה של 0.4%. המדד הנמוך מצביע על האטה בכלכלה הישראלית ובשוק מעריכים כי בעקבותיו יגיע מהלך להפחתת ריבית בישראל. הורדת ריבית אמורה לתת דחיפה לכלכלה אולם מן הצד השני היא הופכת את המטבע לפחות אטרקטיווי שכן הוא מציע כעת ריבית נמוכה יותר.

"גם אם המדד היה עולה ב-0.5%, איש לא היה מצפה שבנק ישראל יעלה ריבית כמובן. אבל המדד הנמוך עושה לנגיד בנק ישראל חיים קלים יותר ופותח את הדרך להורדת ריבית", אומר סמנכ"ל ההשקעות בבית ההשקעות גיפט המתמחה במט"ח, ערן בסון.

בסון מעריך כי הדולר ממשיך להתחזק מול מרבית המטבעות בעולם (למעט היין היפני) בשל שנאת הסיכון וסגירת עסקות מסוג Carry Trade. מדובר בעסקות מרווח בהן נוטלים הלוואה במטבע נושא ריבית נמוכה ומשקיעים את הכסף במטבע שמעניק ריבית גבוהה יותר. "ככל שיש יותר מהלומות וזעזועים יש לאנשים נטיה לקחת פחות סיכונים ולכן הם יוצאים מעסקות מסוג שכזה" אומר בסון.

גורם נוסף שמחזק את הדולר הוא הירידה במחירי הסחורות ובראשן מחירי הנפט שמאז חודש יולי נפלו בכ-50% לרמה של 73 דולר לחבית. "מחירי הסחורות יורדים כתוצאה מהחששות ממיתון וההאטה בצריכה. כל מחירי הסחורות נקובים בדולרים ולכן מי שמוכר נפט, למשל, למעשה קונה דולרים ותורם בכך להתחזקות הדולר", אומר בסון.

ולבסוף, הדולר מתחזק גם על רקע בעיית הנזילות: אמנם הממשל האמריקאי מזרים דולרים לשוק אבל המחסור באמון גורר למחסור בדולר ולכן רצים אליו.

  • עוד באותו נושא:
  • דולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully