וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יבואני הרכב מציעים הנחות של אלפי שקלים

דניאל שמיל

16.10.2008 / 8:40

ההמתנה להפחתת מחירים בינואר ואווירת המיתון הקפיאו את ענף הרכב. היבואנים, בתגובה, מציעים הנחות של 6,000-7,000 שקל

בניסיון להתגבר על ההאטה בענף הרכב, מרבית היבואניות מציעות כבר כיום את המחירים הנמוכים המיועדים לינואר. היקף ההנחות הוא כ-6,000-7,000 שקל למכונית. הסוכנויות לא מפרסמות את ההנחות באופן גלוי כדי לא לפגוע במחירי המכוניות המשומשות או לגרום למרמור בקרב לקוחות שרכשו מכוניות לפני חודשים אחדים.

בענף הרכב נרשמת באחרונה האטה משמעותית מכיוון שהצרכנים מחכים לירידת המחירים הצפויה בינואר. הירידה הצפויה במחירים היא עקב הפחתה במסוי מ-78% ל-75% וקבוצות רישוי חדשות ונמוכות יותר.

יונדאי i30, למשל, מוצעת ללקוחות כבר כיום תמורת 105 אלף שקל - הגבול העליון של קבוצה 2 העתידית והנחה של 6,000 שקל ממחיר המחירון. בסובארו מציעים 5,000 שקל הנחה על ה-B3 המקבילה, ובסך הכל 105 אלף שקל.

סיטרואן מצהירה בפומבי כי אצלה ניתן לקבל את הנחות ינואר כבר כיום, והמחיר של סיטרואן C4 בסיסית הוא 105 אלף שקל. גם מחירן של הגרסאות המאובזרות יותר ירד ב-5,000 שקל. הנחות אפשר לקבל גם בקנייה של מכוניות קטנות יותר: סוזוקי סוויפט מוצעת בהנחה של 5,000 שקל ובסוכנות דייהטסו מציעים את הסיריון ב-93 אלף שקל (במקום 96 אלף), ומציעים גם חבילת מיגון וחישוקים קלים כחלק מהעסקה.

ליבואנים אחרים הצעות מפורשות פחות או מתוחכמות יותר. סוכן המכירות בקיה אמר: "תקבל את שווי ההנחה באבזור ובמימון". במיצובישי הצהירו כי "בעיקרון אין הנחות, אבל נלך לקראתך". בניסאן הכריזו כי "יתנו הנחות אם אתה רוצה לסגור עסקה". בסוכנות שברולט לא מציעים הנחה, אלא מבצעים שונים לכבוד החגים, בהם תנאי מימון נוחים או הנחת מזומן.

גם בהונדה לא מציעים הנחה באופן גלוי, אבל מבטיחים "הנחות ופטנטים, כמו תוספות אבזור" - כך לדברי איש המכירות בסוכנות. בסקודה אומרים: "בקרוב יהיו מבצעים וכבר כעת נציע מחיר נמוך יותר".

לא כולם מורידים מחירים

ואולם לא כל היבואנים מציעים הנחות. איש המכירות של טויוטה הכריז: "אנחנו לא מורידים מחירים", וכך גם הצהירו במאזדה, פורד ורנו. ייתכן שהסיבה לכך קשורה למחסור במלאי של הסוכנויות. הסוכנת של פורד אמרה: "אין לנו מכוניות במלאי. המדיניות שלנו היא לשמור על מחיר אחיד במשך כל השנה ולא לפגוע בלקוחות". בסוכנות רנו התשובה היתה דומה.

בנוסף, נראה כי הציבור עדיין תופש את 2009 כשנת דגם חדשה, למרות ביטול שנת הדגם ותחילת המדידה של גיל הרכב מרגע עלייתו על הכביש. לכך יש להוסיף את ריבוי ימי החופש בחגים ואת תחושת המיתון המעכבת את הרכישות הכבדות של הצרכנים. גם חברות הליסינג מהססות ועוצרות את ההזמנות עד לינואר 2009. עקב כך, הביקושים בענף הרכב כמעט נעצרו.

נראה כי המחירים של ינואר יחפפו את גבולות קבוצות הרישוי החדשות, שייקבעו בדצמבר. הקבוצות נקבעות לפי סל המטבעות, הכולל את הדולר, היורו והיין. היחלשות מטבעות אלה בשנה האחרונה מצביעה על ירידה בערך סל המטבעות וירידה בקבוצות הרישוי.

בספטמבר העריכו ברשות המסים כי הגבול העליון של קבוצה 2 הפופולרית יהיה 105 אלף שקל, לעומת 111 אלף שקל כיום, וייתכן שלאור הטלטלות האחרונות בשווקים יהיו קבוצות הרישוי החדשות נמוכות אף יותר. מצד שני, הירידה במחירי המכוניות החדשות תוריד גם את מחירי המכוניות המשומשות ולכן ייתכן שתקבלו סכום נמוך יותר על המכונית שברשותכם.

  • עוד באותו נושא:
  • האטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully