וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני וישי מעוניינים להיפגש עוד הלילה

פנחס וולף

15.10.2008 / 21:01

בקדימה ובש"ס נעשים "מאמצים קדחתניים" כדי לאפשר קיום פגישה בין יושבי הראש. עיקר המחלוקת עד כה: קצבאות הילדים

יו"ר קדימה ציפי לבני ויו"ר ש"ס אלי ישי מעוניינים שניהם להיפגש עוד הערב (רביעי) ולדון בהרכבת הממשלה. בשתי המפלגות נעשים מאמצים קדחתניים לקיים פגישה שכזו. עם זאת, בשל השעה המאוחרת לא בטוח שהפגישה אכן תתקיים הלילה, ובמקרה זה ייאלצו לדחותה למחר. הערב אמורה יו"ר קדימה ציפי לבני להיפגש גם עם יו"ר מפלגת מרצ, חיים אורון, לפגישת הכנה בטרם ייפגשו מחר נציגי המו"מ של שתי המפלגות.

עיקר המחלוקת בשיחות עד כה בין השתיים נעה סביב קצבאות הילדים. לבני מסרבת לפרוץ את מגבלות התקציב בשל המשבר הכלכלי, ועשויה להגיע לפשרה עם ישי על גובה הסכום שיוענק למשפחות הנזקקות. גורמים בש"ס אמרו לאחר הפגישה האחרונה כי זיהו הבנה מצד קדימה לצורך לסייע למשפחות נזקקות כפי שש"ס דורשת.

ערב החג נחתם חוזה הבנות בין מפלגת קדימה והעבודה. בש"ס מתחו הבוקר ביקורת על ההסכם, ואמרו כי הוא מרחיק אותה מהממשלה. בש"ס מתנגדים לסעיף לפיו חוקים הפוגעים במערכת המשפט יועלו לדיון בממשלה רק בהסכמת שרי העבודה. זאת מאחר שכך ייקשה על ש"ס להעביר חוקים עוקפי בג"ץ.

עוד במסגרת המאמצים לגיבוש קואליציה נפגשו הערב צוותי המו"מ של קדימה ויהדות התורה. בקדימה הגדירו את הפגישה כ"טובה", אך ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) אמר כי "בפגישה לא הייתה שום התקדמות בנושא קצבאות הילדים, הכל שטויות והבלים". שני הצדדים סיכמו על קיום פגישות נוספות בימים הקרובים.

צוותי המפלגות דנו בבקשות של יהדות התורה להגדיל את קצבאות הילדים. בעבר דרשה יהדות התורה לקבל לידיה את ראשות ועדת הכספים, אולם בהסכם שנחתם עם העבודה הסכימה קדימה כי ראשי הוועדות של העבודה יישארו בתפקידם, ובהם יו"ר ועדת הכספים הנוכחי ח"כ אבישי ברוורמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully