וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיקאסו לא עובר במסלול הירוק

טלי גולדשטין

15.10.2008 / 18:33

נוסע ניסה להבריח מחברת רישומים של פיקאסו בשדה התעופה של ציריך. שווייה של המחברת עשוי להגיע ל-1.5 מיליון דולר

המכס השווייצי החרים מחברת רישומים של האמן פבלו פיקאסו, ששווייה עשוי להגיע ל-1.5 מיליון דולר, בתיק של נוסע בשדה התעופה של ציריך. כך הודיעה היום (רביעי) ממשלת שווייץ. הנוסע, שזהותו לא נחשפה, הלך ל"מסלול הירוק", שבו עוברים נוסעים שאין להם טובין להצהיר עליהם. הרישומים התגלו לאחר בדיקה במטען.

לפי הצהרת הממשלה, הנוסע, שלפי החוק השווייצי היה אמור להכריז על מחברת הרישומים לרשויות המכס, צפוי לקבל קנס. הרשויות חוקרות בנוסף האם התקרית היא חלק ממזימה מקיפה להברחת פריטי תרבות ברחבי העולם. בית מכירות פומביות תארך את הרישומים למאי, יוני 1971.

בתחילת אוגוסט גילתה המשטרה הצרפתית שני ציורים ורישום של פיקאסו, שנגנבו מדירת נכדתו בפריז. שווי היצירות ("מאיה עם בובה", דיוקן של אשתו השנייה ז'קלין רוק, והרישום "מארי-תרז בגיל 21") מוערך ב-50 מיליון יורו.

מחיר יצירותיו של פיקאסו הוא בין הגבוהים בעולם האמנות, והן יעד קבוע לגניבות. ב-1989 פשטו גנבים על ביתה של נכדה אחרת של פיקאסו, מרינה פיקאסו, וגנבו 12 ציורים - כולם נמצאו בסופו של דבר. ב-1976, בגניבה הגדולה ביותר של יצירות פיקאסו, נלקחו 118 פריטים ממוזיאון באוויניון שבדרום צרפת.

בשבוע שעבר פורסם בתקשורת כי תערוכה של האמן הספרדי, המתפרשת על שלושה מוזיאונים, היא התערוכה היקרה ביותר לביטוח בהיסטוריה של עולם האמנות הצרפתי. התערוכה, המתוארת כסנסציה האמנותית של העונה, כוללת 210 עבודות של האמן הספרדי וציירים שהיוו לו להשראה. יצירות אלו יוצגו ב"גרנד פאלה". 40 יצירות נוספות יוצגו ב"לובר" ו-50 נוספות ב"מוזה ד'ורסיי". זוהי הפעם הראשונה ששלושת המוזיאונים משתפים פעולה באופן כזה.

התשלום לחברת הביטוח הצרפתית "אקסא ארט" עומד על 790 אלף יורו, סכום המהווה חמישית מהתקציב הכולל לתערוכה כולה, העומד על 4.5 מיליון יורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully