וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד הרעב: הודו - המדינה הרעבה בעולם

טלי גולדשטין

15.10.2008 / 18:06

למרות הצמיחה הכלכלית המואצת, מדד הרעב הגלובלי ל-2008 קובע שבהודו יש 200 מיליון תושבים רעבים - מצב גרוע יותר ממדינות אפריקה

בהודו ישנו המספר הגבוה ביותר של אנשים רעבים מאשר בכל מדינה אחרת בעולם, זאת למרות הצמיחה הכלכלית המואצת הנרשמת במדינה המתפתחת בשנים האחרונים. מדד הרעב הגלובלי ל-2008 מצא שבהודו 200 מיליון תושבים רעבים. המחסור במזון במדינת מדהיה פרדש הוא כה חמור עד כי הוא שקול לתנאים באתיופיה ובצ'אד שבאפריקה.

שלושת המדדים לפיהם נקבע הדירוג היו תת תזונה בקרב ילדים, שיעור התמותה בקרב ילדים וחסך בקלוריות. "למרות שנים של צמיחה כלכלית מואצת, הדירוג של הודו גרוע יותר מ-25 מדינות אפריקה שמדרום לסהרה וכל מדינות דרום אסיה, למעט בנגלדש", נכתב בדו"ח.

מומחים סבורים כי בהיסטוריה העגומה של הודו בסוגיית המזון אשמה השחיתות הבירוקרטית וטיפול לא ראוי בילדים. גם העלייה במחירי המזון הרעה את המצב בהודו והזיקה למשפחות רבות. יתרה מכך, הקסטות התחתונות בהודו והמיעוטים האתניים מופלים על ידי הממשלה, דבר שמביא לכך שהם נדחפים בכוח למעגל העוני ולרעב.

מאז 2002 נהנית הודו מצמיחה כלכלית שנתית של כ-8% בממוצע הודות לשוק המניות, התפוקה התעשייתית העולה ומחירי נדל"ן מאמירים. עליות אלו לא מטיבות עם מרבית הודו, המונה 1.2 מיליארד אנשים. מעל ל-75% מאוכלוסיית הודו משתכרת כחצי דולר ביום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully