וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איחוד הגמלאים: לבני מברכת

פנחס וולף

15.10.2008 / 15:36

התקשרה לברך את ח"כ איתן על האיחוד המחודש. יו"ר סיעת גיל ח"כ יצחק גלנטי היה קצת יותר מסויג מחזרת הפורשים "נשתדל להצניע את הצדדים הפחות סימפטיים של שרוני"

(צילום: נועם כהן, עריכת וידאו: ענת ברק)

ממלאת מקום ראש הממשלה ושרת החוץ ציפי לבני בירכה היום (רביעי) את האיחוד המחודש של הגמלאים. לבני התקשרה לחברי הכנסת רפי איתן ומשה שרוני ובירכה אותם על החלטתם.

אחה"צ הודיעו שרוני וח"כ שרה מרום-שלו כי ישובו לסיעת הגמלאים, ממנה פרשו לפני מספר חודשים והקימו את הסיעה העצמאית "צדק לזקן". יו"ר "גיל" השר רפי איתן ויו"ר סיעת "צדק לזקן" שפרש מסיעת הגמלאים, ח"כ משה שרוני, הודיעו על כך במסיבת עיתונאים משותפת. עד כה איימו הגמלאים שבמידה ש"צדק לזקן" תחבור לקואליציה, הם לא יהיו שותפים בממשלה. ח"כ אלחנן גלזר החליט להישאר כסיעת יחיד ב"צדק לזקן".

"אני שמח להודיע על שובם הביתה לסיעת גיל", אמר איתן במסיבת העיתונאים. "לא ניתן לאף גורם זר, גם לא למפלגת העבודה, לקחת את עקרונות המפלגה שלנו. הזקנים הם אלו שייצגו את המפלגה של עצמם".

גם שרוני בירך על האיחוד: "בעקבות האירועים של הימים האחרונים, ראינו צורך באיחוד מפלגת הגמלאים, שהיא היחידה שדואגת לגמלאים", אמר. "המפלגות הגדולות רוצות בחיסול גיל, אבל אנחנו נהיה חזקים ביחד. הצעד הנבון הזה הוא לרווחתם של גמלאי ישראל".

" לא משנה דעות בכל שני וחמישי"

בעוד חבריו לסיעת הגמלאים מחבקים את החוזרים הטריים הביתה, ח"כ משה שרוני וח"כ שרה מרום-שלו שהודיעו כי הם שבים לסיעת גיל, מביע יו"ר הסיעה ח"כ יצחק גלנטי הסתייגות מאופן התנהלותם של חבריו החדשים- ישנים. בראיון לוואלה! חדשות אמר גלנטי כי הוא מקווה "שחבר הכנסת שרוני למד את הלקח, ושנצליח להאיר את הצדדים החיובים שלו ולהצניע את הצדדים הפחות סימפטיים שלו".

גלנטי הוסיף כי "אני שמח שהשניים חזרו ללא תנאי והסתייגות. הם התחייבו להיות חברי סיעה מהשורה וטוב שאין שתי סיעות גמלאים. שלושת הפורשים ניסו למסד עצמם במסגרות שונות ולא הצליחו וכאשר מתקיים משא ומתן קואליציוני עדיף שנהיה במשקל כבד יותר של 6 חברי כנסת".

ח"כ אלחנן גלזר תקף את שרוני ומרום שלו שחברו מחדש לסיעת "גיל" ואמר לוואלה! חדשות כי בניגוד אליהם, "אני לא משנה דעות בכל שני וחמישי". לדבריו, "לפני מספר חודשים החלטנו שהמצב של 'גיל' לא מאפשר לנו להישאר שם. השתכנעתי שכשנפרוש נצליח לסייע לגמלאים בצורה טובה יותר, אך לפתע מישהו שינה את דעתו". גלזר הוסיף כי "לא מתאים לי להצטרף לגחמה חדשה בכל פעם, עשינו הסכם עם מפלגת ''צומת' ואמשיך לעבוד עמם".

בתחילת חודש יוני האחרון אישרה הכנסת את התפלגות סיעת הגמלאים וכינונה של סיעת "צדק לזקן". האישור הושג לאחר שפורשי הגמלאים שרוני, גלזר ומרום שלו, הניחו מכתב על שולחן הוועדה בו נכתב כי עקב הנסיבות הם החליטו לבטל את ההסכם שנחתם בין מפלגת "צדק חברתי" של המיליארדר ארקדי גאידמק לבינם. מוקדם יותר עורר הסכם כעס רב ואף גרם לעיכוב אישור הפרישה משום שהיועצת המשפטית של הכנסת נורית אלשטיין הצביעה על ליקויים חוקתיים בהסכם בין הפורשים לאיש העסקים ארקדי גאידמק, מעניק החסות לסיעה החדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully