וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לחקור מפיצי עצומות שקראו להחרים ערבים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

15.10.2008 / 14:58

ארגון "עדאלה" פנה ליועמ"ש בשם תושבים בעכו, בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד מפעילי אתרים שפרסמו עצומות נגד ערביי העיר

"עדאלה", המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל, פנה היום (רביעי) ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז בדרישה שיורה על פתיחת חקירה פלילית בגין הסתה לגזענות ולאלימות נגד המפעילים של אתרי אינטרנט, שפרסמו עצומות הקוראות להוציא את הערבים מעכו ולהחרים את עסקיהם. עו"ד עביר בכר, שכתבה את המכתב בשם "ועד הפעילים למען עכו", ציינה כי הקריאה לגירוש ערבים מעכו "טומנת בחובה פוטנציאל ברור לשימוש באלימות בהסתברות של ודאות קרובה".

"מסריה של העצומה ביסודם הינם בעלי אופי גזעני, כאשר המטרה הברורה שלהם הנה פגיעה, השפלה, ביזוי הערבים והפיכתם ללעג, רק בשל השתייכותם הלאומית", נכתב. "הפוטנציאל לביצוע מעשי אלימות כנגד הערבים מתחזק בשים לב לעיתוי הפרסום שהיה סמוך לאירועי האלימות שהתרחשו בימים האחרונים כנגד תושביה הערבים של העיר עכו".

לטענת המרכז, הנגישות של האינטרנט מעצימה את פוטנציאל הנזק העולה מהעצומות. "הדעת לא סובלת כי האינטרנט יהפוך מקום לעברת מסרים גזעניים והסתה פרועה כנגד חברי קבוצת מיעוט לאומית רק בהסתמך על הקלות הכרוכה בהעברת מסרים אלה ועל האנונימיות, כביכול, של העברת המידע", נכתב. "ועד הפעילים למען עכו" דורש ממזוז לאתר את מפרסמי הכרוז ולהעמידם לדין. עד למיצוי כל ההליכים, מבקשים כותבי המכתב להורות על הורדת האתרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully