וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם מקיין יצליח לחזור מהמתים הלילה?

עידן דורנר

15.10.2008 / 20:22

העימות השלישי והאחרון שייערך הלילה בין המועמדים לנשיאות עשוי להיות הצ'אנס האחרון של מקיין, שממשיך להתרסק בסקרים

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

שני המועמדים לנשיאות ארה"ב ג'ון מקיין וברק אובמה יערכו הלילה (חמישי) את העימות השלישי והאחרון ביניהם, לפני הבחירות בעוד שלושה שבועות, ב-4 בנובמבר. מקיין מקווה לתת הופעה טובה ומשכנעת, על מנת להפוך את תמונת המצב בסקרים, לפיה אובמה מוביל עליו בפער ניכר.

העימות, שיחל בשעה 03:00 לפנות בוקר לפי שעון ישראל, ייערך באוניברסיטת הופסטרה בהמפסטד, ניו יורק. לפי ההערכות, כ-60 מיליון בני אדם צפויים לצפות בעימות, שאמור להתרכז בנושאים פנימיים ובכלכלה. המועמדים יישבו סביב שולחן אחד עם המנחה בוב שיפר מחדשות CBS, ולא בעמידה, כפי שהיה בעימות הראשון בין השניים.

הסקרים מראים כי אובמה חיזק את כוחו גם במדינות המפתח, במיוחד לאחר המשבר בשוקי ההון. מצביעים רבים טענו כי לדעתם אובמה יטפל טוב יותר בבעיות הכלכלה.

מסקר חדש שפרסמו הלילה הניו יורק טיימס ורשת החדשות CBS עולה כי אובמה מוביל ביתרון של 14 אחוזים מקולות הבוחרים עם 53 אחוזים, בעוד יריבו נאלץ להסתפק ב-39 אחוזים בלבד. בסקר שהתקיים לפני שבוע, אובמה הוביל על מקיין בשלושה אחוזים בלבד. בקרב מצביעים עצמאיים, קבוצה המתנדנדת בין אובמה למקיין, זוכה כעת אובמה ב-18 אחוזים יותר ממקיין. זאת, לאחר שבשבוע שעבר מקיין הוא שהוביל בקרב הקבוצה.

מקיין יתקוף את אובמה על איירס

סביר להניח כי מקיין ינצל את העימות כדי להציג שוב את תכניתו להתמודדות עם המשבר הכלכלי, לפיה ממשל בראשותו ישקיע 52.5 מיליארד דולר בתוכנית שתבטל את המיסוי על ההטבות למובטלים ואת המיסוי על רווחי ההון. מקיין הוסיף כי לפי תכניתו, הוא יורה להעניק ביטוח מלא על החסכונות למשך שישה חודשים. כמו כן, יפעל על מנת להקטין את המיסוי על רווחי ההון לשבעה אחוזים וחצי, למשך שנתיים. "הרגע הזה דורש מהממשל לפעול ואני כנשיא אכן אפעל במהירות ובנחישות", אמר מקיין לאחר שחשף את התכנית.

בנוסף לכך, מקיין כבר הודיע כי בכוונתו לדבר על קשריו של אובמה עם הקיצוני לשעבר וויליאם איירס, שאחראי לשורה של פיצוצים בוושינגטון בשנות ה-60. מקיין לא העלה את הנושא בעימותים הקודמים ושלח את סגניתו המיועדת שרה פיילין להתעסק בכך. כעת מקיין מתכנן להתעמת על כך עם אובמה באופן אישי.

אובמה טען כי מקיין לא תקף אותו בנושא כיוון "שלא היה לו האומץ". מקיין אמר בתגובה כי הוא "נדהם לשמוע שאובמה חושב שאין לי אומץ לעשות זאת. הוא יודע שהנושא יעלה הפעם".

סקרים מראים כי ההתקפות האישיות על אובמה דווקא מזיקות למקיין. המצביעים רוצים לשמוע איך יטפלו המועמדים במשבר הכלכלי ולא הכפשות. נראה שהקמפיין של מקיין הזיק לו: 21 אחוזים אמרו כי דעתם על מקיין השתנתה לרעה במהלך השבועות האחרונים.

שני המועמדים מייחסים חשיבות רבה לעימות והם נערכים בהתאם. מקיין אמר בכנס לגיוס תרומות בניו יורק, כי "אני רוצה שתהיה לי לפחות מחצית ההצלחה שהייתה לפיילין בעימות שלה נגד ג'ו ביידן המסכן", למרות שהסקרים הראו כי דווקא ביידן יצא מנצח בעימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully