וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהג מעכו שוחרר למעצר בית

קובי מנדל

15.10.2008 / 13:16

תאופיק ג'מאל, שחשוד בנהיגה פרועה בערב יום הכיפורים שהציתה את המהומות בעיר, ירצה מעצר בית בן 7 ימים. ביהמ"ש גם שלל את את רשיונו ל-30 ימים

בית המשפט המחוזי בחיפה שחרר היום (רביעי) למעצר בית בן שבעה ימים את תאופיק ג'מאל, תושב עכו החשוד בנהיגה פרועה בערב יום הכיפורים, שהציתה את המהומות בעיר. בנוסף שלל השופט את רישיון הנהיגה של ג'מאל ל-30 ימים.

ג'מאל נעצר ביום שני האחרון לאחר שמחקירת המשטרה עלה החשד שנהג במהירות מופרזת, תוך סיכון חיי אדם ופגיעה ברגשות הדת. יומיים קודם לכן התנצל ג'מאל על כניסתו לשכונה יהודית ערב יום הכיפורים והביע תקווה שהשקט והדו קיום בעיר יחזרו. "אני מוכן להקריב את הראש שלי, עם גרזן תורידו אותו, רק שיחזרו השקט והשלווה לעכו. רק תחזירו את הדו קיום למקומו. אני לא פושע", אמר בדיון מיוחד של ועדת הפנים של הכנסת שדנה במהומות בעכו. "אני ממייסדי הוועד הקהילתי המשותף ליהודים וערבים, אנחנו המצאנו את הדו קיום. עשיתי טעות, אני לא פושע ולא פשיסט, כמו שעשו אותי", אמר.

מעצרו של ג'מאל עורר תגובות נזעמות בקרב חברי הכנסת הערבים. לדברי יו"ר חד"ש, ח"כ מוחמד ברכה, מעצרו של ג'מאל הוא כניעה לדרישת הימין הקיצוני. "המשטרה היכתה בקורבן של לינץ' והיא מגנה בכך על כנופיות מתנחלים קיצוניות", אמר ברכה שקרא לשחרר את הנהג ממעצר באופן מיידי. גם ח"כ עבאס זכור (רע"מ-תע"ל) גינה את מעצרו ואמר כי "מדובר בהחלטה טיפשית".

גם קצינים לשעבר במשטרה הביעו פליאה על מעצרו. עו"ד גיל פרידמן, ששימש בעבר קצין חקירות במגזר הערבי, אמר לוואלה! חדשות כי הוא מופתע מהתמהמהות המשטרה בנוגע למעצר הנהג. "אם היתה כוונה לעצור אותו מדוע לא נעשה הדבר כבר בערב יום כיפור? אני מאמין שאם הנהג היה נעצר מלכתחילה זה היה ממתן את כל האירועים. מניסיוני כקצין משטרה בעבר, מעצרים מיידים מרגיעים את האירוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully