וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוסע שיכור איים לפוצץ טיסה מטורקיה לרוסיה

עידן דורנר

15.10.2008 / 12:31

הנוסעים בטיסה השתלטו על החוטף לאחר שהעביר פתק לטייס בו הוא מאיים לפוצץ את המטוס, שנחת לבסוף בשלום. לא נמצאה פצצה

נוסע שיכור ניסה לחטוף היום (רביעי) מטוס של חברת התעופה הטורקית "טורקיש איירליינס", בעת שעשה את דרכו מאנטליה לסנט פטרסבורג שברוסיה. הנוסעים בטיסה השתלטו עליו, לאחר שטען כי יש ברשותו פצצה, כך מסר ראש מנהלת התעופה האווירית של טורקיה.

המטוס המשיך בטיסתו כרגיל ונחת בשלום בשדה התעופה "פולקבו" שבסנט פטרסבורג. לא נמצאה פצצה או חגורת נפץ על המטוס. על הטיסה היו 164 נוסעים, רובם בעלי אזרחות רוסית ושבעה אנשי צוות. "שגרירות רוסיה בטורקיה מנסה לברר מה הם הנסיבות שהובילו לתקרית ואת הלאום של החוטף", אמר דובר השגרירות.

אחד הנוסעים סיפר: "הנוסע העביר פתק לטייס עליו נכתב 'הכנס אותי לתא הטייס או שאפוצץ את הפצצה שברשותי'. הטייס סירב לפתוח את הדלת ובנתיים הצליחו הנוסעים להשתלט על החוטף".

עדיין אין פרטים נוספים על זהות החוטף. תחילה דיווחה התקשורת בטורקיה כי המטוס נחטף. מחברת התעופה נמסר כי הטיסה נמצאת ב"מצב חירום", אך לא נמסרו פרטים נוספים, דבר שגרם לבהלה רבה.

לאחרונה נעשו מספר חטיפות של מטוסים טורקיים: באוגוסט 2007 שני גברים חטפו טיסה עם 136 נוסעים, שעשתה דרכה לאיסטנבול מקפריסין, בטענה כי הם נושאים פצצה. הם אילצו את הטייסים להנחית את המטוס באנטליה ולבסוף הם הסגירו עצמם לרשויות בטורקיה.

באפריל באותה השנה נחטף מטוס של חברת תעופה מסחרית טורקית. חוטף המטוס איים לפוצץ אותו אם לא יוטס לאירן, אך המטוס נחת בבירה אנקרה, והחוטף הסגיר עצמו לרשויות. המטוס של חברת התעופה "פגאסוס" היה בדרכו מהעיר דיארבקיר, שבדרום מזרח טורקיה, לאיסטנבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully