וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר רחצתם ידיים היום?

עידן דורנר

15.10.2008 / 17:43

מיליוני ילדים נרתמו ל"יום רחיצת הידיים הבינלאומי" שהוכרז על ידי האו"ם. המטרה: העלאת המודעות לשמירה על היגיינה בעולם השלישי

מיליוני ילדים ברחבי העולם מציינים היום (רביעי) את "יום רחיצת הידיים הבינלאומי" הראשון. את הרעיון יזם האו"ם, במטרה לעורר את המודעות לכך שהפעולה היומיומית הפשוטה הזו היא הדרך היעילה ביותר למניעת התפרצות מחלות זיהומיות קטלניות. באו"ם, שהכריז על שנת 2008 כעל שנת התברואה, מציינים כי לכמחצית מאוכלוסיית העולם אין גישה לתברואה ראויה.

ברשת BBC דווח, כי יותר מ-120 מיליון ילדים ב-70 מדינות על פני חמש יבשות אמורים לקחת חלק בקמפיין, המעודד שמירה על הגיינה אישית. יוניצ"ף הפייץ הסברים כיצד לשטוף ידיים בצורה נכונה. הודו גייסה את אחד מהספורטאים הפופולריים ביותר שלה, שחקן הקריקט סאצ'ין טנדולקר, להוביל את הקמפיין במדינה. רחיצת ידיים תהיה הנושא המדובר ביותר בתכניות הרדיו והטלוויזיה באפגניסטן ובמהדורות החדשות בפקיסטן. בנפאל תשלח הממשלה הודעות טקסט לתושבים בנושא.

"המסר החשוב ביותר שאנו רוצים להעביר הוא חשיבות רחיצת ידיים עם מים וסבון ברגעים הקריטיים", מסר הממונה ביוניצ"ף על תברואה והגיינה. "הרגעים הללו הם לפני שמבשלים ומכינים אוכל, לפני הארוחה, לאחר ביקור בשירותים ולאחר שמחתלים לתינוקות".

לטענת האו"ם "לא מספיק לרחוץ ידיים עם מים בלבד, כיוון שכך לא נפטרים מהחיידקים. אנו ממליצים על שימוש בסבון". לטענת יוניצ"ף, רחיצת ידיים עם סבון תוריד את היקף המחלות הזיהומיות בכ-40%. שלשול כתוצאה מזיהום הוא הגורם המוביל בתמותת ילדים בהודו. לכמחצית מאוכלוסיית מזרח אסיה אין גישה לשירותים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully