וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורה נבוכים

תמי נורה

15.10.2008 / 10:54

כן, המסע עומד להסתיים והחיים שאתם רוצים ליצור נמצאים ממש בהישג יד. תמי נורה עונה על כמה מהשאלות שעלו אצלכם בדרך

אני רווקה בת 29 ולא מצליחה להחזיק מעמד בקשר זוגי למעלה משלושה חודשים. איך אוכל לרכוש אמון בעצמי, כאשר המציאות כל כך עכורה?

קודם כל, תתבונני במערכות היחסים שיש לך עם אנשים בחייך, כולל חברות וחברים לעבודה. אם יש לך מערכות יחסים טובות יותר שמחזיקות מעמד יותר משלושה חודשים, תתעודדי. בנוסף, תבחני את ההתנהגות שלך, תבדקי מה את עושה אחרת במערכות יחסים האלה לעומת הקשרים הזוגיים. האם את מנסה לרצות ולהיות נחמדה מדי? האם את שיפוטית יתר על המידה? איך את מביעה את רגשותיך? תתבונני בעמדה הפנימית וברגשות שלך, האם את מרגישה נחותה, פוחדת מגברים, רוצה להעניש אותם או לא מכבדת אותם?

אם כך, עליך להסיר מכשול זה על ידי התחברות לעבר, לזמן בו התרחשה אי נוחות עם גברים – אולי זה היה אביך, אחיך, שכן וכדומה. נסי ל"תקן" את התחושה הזו על ידי זה שתעשי או תאמרי את מה שלא אמרת באותה סיטואציה. בסוף התרגיל תחבקי ותגני על הילדה שהיית. תחזרי על החלק בו את מביעה את עצמך ובו את תומכת בילדה, מדי יום במשך שבוע.

תוכלי להיעזר בתרגיל "לטפח אמון", אך אם קשה לך לעשות תרגיל כזה לבדך - תמצאי עזרה. לפעמים רק התובנה מהיכן באה התקיעות, משחררת חלק ממנה. אחרי השחרור תהיה לך התנהגות שונה מול גברים שתביא למעט אמון, שילך ויגדל ככל שתתנסי במערכות יחסים בפועל. בהצלחה!

תוכיחי לי שהיקום בעדי, אני סובל וקשה לי ביומיום.

בוודאי שכשקשה לנו בחיים לא נצליח לראות שהיקום או אפילו הקרובים אלינו הם בעדנו. בפעם הבאה שתצליח לפתור בעיה בעבודה, שאל את עצמך: מהיכן הגיעה החכמה הזו? בפעם הבאה שתעזור למישהו, שאל את עצמך: מהיכן הגיעה הנדיבות הזו? בארוחה הבאה שלך, שאל את עצמך: מהיכן הגיע האפרסק ומה היה קורה אילו לא ירד גשם? תתבונן בקירות ביתך ושאל את עצמך: מהיכן הגיעו הלבנים שבונים לך מחסה?

תרגיל "התחברות לאני הפנימי", יעזור לך להתבונן גם בעולם הפנימי שלך. בזמן התרגיל, כשאתה מרוכז בנשימה שלך, תתבונן בה ותשאל את עצמך מהיכן היא מגיעה? מה היה קורה לו לא היית נושם? אני מזמינה אותך פעם ביום במשך שתי דקות להיות בהודיה על כל מה שכן יש לך. התמקדות זו תעניק לך הרגשה לא רק שהיקום בעדך, אלא גם לרשותך.

מעולם לא היתה לי מערכת יחסים זוגית ואני חושבת שהגיע הזמן שאקבל בן זוג איכותי. אני אדם נחמד ואהוב, תמיד היו כאלה שהביעו בי עניין, אבל אף פעם זה לא נגמר בקשר רציני. אני מרגישה מוכנה, אך מתוסכלת. מה לעשות?

מהי כוונתך ב"לקבל בן זוג איכותי"? מי מספק את בני הזוג האלה? אנחנו! לבנות זוגיות ולהישאר בזוגיות טובה זהו אחד האתגרים הגדולים שלנו כבני אדם. אני מאמינה לך שאת אדם נחמד ואהוב, אך האם את חווה ומביעה את המקומות האלה בפני בן הזוג או לפחות בפני עצמך, או שהם מוחבאים עמוק בתוך לבך?

החוק הבסיסי של היקום הוא "דומה מושך דומה". אם את לא מביעה או לא חווה את רגשותיך, אז את מושכת אנשים שלא ברור מה הם מרגישים או רוצים ושניכם מתבלבלים - מי שאת רוצה לא רוצה אותך ולהפך. נסי ליישם את התרגילים בסדרת הכתבות "החיים שאתה רוצה" המבוססים על שיטת "ספירלת היצירה". תרגילים אלו יעזרו לך לקחת אחריות ולפעול לקראת מטרתך.

בתקופה האחרונה אני חשה תקיעות ואינני יכולה לעשות דברים שעשיתי בעבר. כתבת שאחד המכשולים הפיזיים בדרך ליצירה הוא היעדר כסף ומחסור זה מקשה עלי להקשיב לרצון לבי.

כסף הוא אכן אחד המכשולים או אחד המדריכים הגדולים שלנו. יש אנשים שבחרו בגלגול הזה להיוולד למשפחות עשירות ולחלקם קל להרוויח כסף, אך יש כאלו שלא בהכרח למדו איך ליצור כסף. יש את מי שגדל במשפחה עניה ודווקא העוני דחף אותו להצליח ולהיות עשיר, זאת לעומת מי שישלים עם המצב הזה ואף ירגיש קורבן, דבר שיתקע אותו מלנוע לקראת יצירת כסף. נצלי את המחסור שיש לך בכסף, כנסי פנימה ובדקי מה הן האמונות שלך לגבי כסף ולגבי אנשים עשירים? מה הן האמונות שלך לגבי עוני וקורבנות? הסירי את המכשולים האלה בכדי שתוכלי לעורר בתוכך את התכונות הרבות שאת זקוקה להם בכדי ליצור כסף.

אדם שרוצה ליצור הרבה כסף צריך תכונות רבות כמו נחישות, התמדה, חכמה, יצירתיות, תוכניות עבודה וכלים. ובכדי ליצור כסף לאורך זמן יש צורך גם בנדיבות.

אם את נמצאת כעת במחסור כלכלי, תכנני תוכנית עבודה בה תחסכי כסף מכל עבודה שהיא, בכדי שתוכלי להתחיל ליצור את מה שלבך חפץ בו. בנוסף, נסי לעשות "ברטר" עם אנשים שיכולים לעזור לך להתקדם למטרתך, כנסי לשותפות עם אדם שעושה את מה שאת רוצה. במשך היום תהיי קרובה למטרתך בכל דרך אפשרית שלא עולה כסף, כמו: לקרוא, ללמוד ולדבר על הדבר שאת רוצה ליצור. במקביל עשי את התרגילים "ספירלת היצירה" ו"תכנות המוח". תחשבי כל הזמן על רעיונות איך להתקרב ליצירתך, עד שתגמרי לחסוך ותהיי תמיד בעשייה. ההתמקדות והעשייה לאורך זמן יקרבו אותך למטרתך, כל עוד את מציאותית ביחס לכישוריך, ומצבך הפיזי והכלכלי בהתייחס למטרה אליה את הולכת. כסף הוא דבר חשוב, הוא כוח קניה שמאפשר לנו ליהנות מדברים רבים בחיינו.

  • עוד באותו נושא:
  • רוחניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully