וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנחלים מאשימים: "האנרכיסטים ירו בכלב"

נתיב נחמני ויהושע בריינר

15.10.2008 / 10:34

הפעילים עוכבו לחקירה לאחר שעל פי החשד העלו באש צריף מגורים ריק בעמק שילה. פעילי השמאל: "אין לנו קשר להצתה"

ארבעה פעילי שמאל עוכבו לחקירה היום (רביעי) על ידי כוחות צה"ל בחשד שהציתו צריף מגורים ריק השייך למתנחלים בעמק שילה, סמוך למאחז עדי עד. במקביל לדיווח על ההצתה דווח גם על נזק שנגרם לשני כלי רכב השייכים לפלסטינים. משטרת בנימין פתחה בחקירה. לטענת המתנחלים, פעילי השמאל הגיעו למקום כביכול כדי לסייע במסיק זיתים בכפר פלסטיני סמוך וניצלו את העובדה שבמקום לא היתה אבטחה.

מתיישבים מעדי עד אמרו לאחר הארוע כי "ננקום את מותו של הכלב שהרגו אנשי השמאל האנרכיסטים. אנו מאשימים את המשטרה באוזלת יד אל מול הבריונות של אנשי השמאל, ואם הם לא יטופלו יהיו גורמים שיאלצו להרים את החוק מהריצפה".

יונתן פולק מ"אנרכיסטים נגד הגדר" אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי הפעילים שנעצרו לא קשורים כלל להצתת הקרוואן. "במידה שזו אכן התרחשה". לדבריו של פולק, "הפעילים היו במסיק זיתים באזור כאשר הגיעו לשם מתנחלים ותקפו אותם. בשלב מסוים הגיע רכז הביטחון של ההנחלות, דרך את אקדחו לעברם ועיכב אותם עד שהגיע המשטרה שעצרה אותם".

יו"ר סיעת איחוד לאומי - מפד"ל ח"כ אורי אריאל הגיב לאירוע ואמר: "התפרעות הערבים והאנרכיסטים ושריפת המבנה והציוד החקלאי הם עליית מדרגה באלימות של גופים אלו". לטענתו, "תופעות חמורות שכאלה, המצטרפות להשחתת כרמים נובעות בין היתר מהעובדה כי שר הביטחון אהוד ברק ואלוף הפיקוד עסוקים באכיפת חוק סלקטיבית על המתנחלים".

בתוך כך, ארגון "זכויות האדם ביש"ע" הגיש הבוקר תלונה למחלקה לחקירות שוטרים נגד שוטר מג"ב שלטענת המתנחלים ביצע סדרת מעשי תקיפה חמורים נגד תושבי חוות גלעד שבשומרון. המתנחלים מתלוננים עוד שהשוטר הסיר את תג הזיהוי והוא ומפקדו סירבו לחשוף את פרטיו בפני האזרחים. במכתב שנשלח למפקד מג"ב, ניצב יצחק ישראל, דרשה יו"ר "זכויות האדם ביש"ע", אורית סטרוק, להרחיק את השוטר ממגע עם אזרחים ולחדד את הנוהל של ענידת תגי זיהוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully