וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחות מלחמה: אש בגבול תאילנד-קמבודיה

15.10.2008 / 10:18

לטענת קמבודיה, החיילים התאילנדים במקום פתחו בירי. שר החוץ התאילנדי המליץ לאזרחים לעזוב במהירות את קמבודיה

(ארכיון: רויטרס, עריכת וידיאו: ענת ברק)

רוחות מלחמה במזרח אסיה: אש פרצה היום (רביעי) לאורך הגבול בין תאילנד לקמבודיה. על פי הדיווחים במקום, רקטות נורו מכיוון תאילנד לעבר קמבודיה, שאחד מבכירה אמר כי חיילים תאילנדים פתחו בירי, שהתפתח לחילופי אש בין שני הצדדים. שני חיילים קמבודים נהרגו במהלך חילופי האש.

שר החוץ התאילנדי סומפונג אמורנביוואט אמר כי הוא ממליץ לתאילנדים לעזוב במהירות את קמבודיה וכי ארצו תהיה מוכנה לסייע בכך לאזרחיה שייבקשו זאת. אתמול שלחה תאילנד חיילים נוספים לאזור, הסמוך למקדש בן 900 שנה עליו טוענים שני הצדדים לבעלות. לפני כחמש שנים הצית המון זועם את שגרירות תאילנד בפנום פן לאחר ויכוח על מקדש הינדי עתיק אחר.

ביום שני איים ראש ממשלת קמבודיה הון סן להפוך את המקום ל"אזור מוות" במידה שהכוחות התאילנדים לא ייסוגו ממנו. צבא תאילנד הודיע בתגובה כי הוא מוכן למלחמה ומשרד החוץ התאילנדי המליץ "לחשוב פעמיים" לפני נסיעה לאזור.

המתיחות במקום גבוהה מאז יולי האחרון, כשאלפיים חיילים תאילנדים החלו לחפור שוחות באזור שהיה נתון לשליטת החמר רוז' עד לפני מספר שנים. מקור הסכסוך הוא שטח של 4.6 קמ"ר, הסמוכים למקדש, שבית דין בינלאומי קבע בשנת 1962 כי הוא שייך לקמבודיה, פסיקה שהתקבלה בזעם בתאילנד. הסכסוך עלה מדרגה לאחר שמפגינים תאילנדים נגד הממשל בבנגקוק תמכו בהצעת קמבודיה להפוך את המקום לאתר מורשת עולמית.

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully