וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מזמין אתכם לטייל ביהודה ושומרון

יהושע בריינר

15.10.2008 / 10:50

למרות האזהרות, רבבות מטיילים צפויים לפקוד בחג את רחבי הגדה. בצה"ל נערכים וקוראים לאזרחים לנהוג בהתאם להנחיות

"למרות הניסיונות של ארגוני הטרור להוציא פיגוע, חשוב שנראה את האזרחים פוקדים את האתרים ההיסטוריים ואת מסלולי הטיולים באזור" - כך אמר הבוקר (רביעי) גורם בפיקוד מרכז בצה"ל, עם תחילת חול המועד. בצבא נערכים בכוחות מתוגברים להגעתם של עשרות אלפי מטיילים ישראליים וזאת לנוכח שני ניסיונות פיגוע שארעו בשבוע החולף.

במטה פיקוד מרכז אין התרעות קונקרטיות, אולם עדיין קיים חשש כי ארגוני הטרור ינסו לחטוף ישראלים ולבצע פיגועי ירי בצירי התנועה ביהודה ובשומרון. בצבא מבקשים להדגיש כי מתן היתר לטיול באזור, יצטרך להתבצע תוך כדי תיאום מוקדם עם רשויות הצבא, על מנת לדאוג לאבטחה הולמת.

בנוסף לכך, בצה"ל מזהירים גם מכניסת מטיילים ישראליים לשטחי A ו-B, הנשלטים בחלקם על ידי הרשות הפלסטינית. במהלך השנה האחרונה חלה עלייה חדה במספר הישראלים שנכנסו לאזורים אלה. רוב המקרים ארעו בשוגג ולמרבה המזל זוהו על ידי הכוחות הפלסטינים, שיצרו קשר עם המנהל האזרחי במשרד הביטחון.

גורם בפיקוד מרכז התייחס לנושא: "חשוב מאוד להסתמך על שילוט ולאו דווקא על מכשירי GPS, שכן ישנם אזורים שמכשירי הניווט מובילים את הרכבים אל תוך ערים פלסטיניות, והיו מקרים שעם כניסת הרכבים הם נרגמו באבנים ורק בנס אותם אירועים נגמרו ללא נפגעים".

תזכורת: במהלך השבוע האחרון, הצליחו כאמור כוחות הביטחון ביהודה ושומרון לסכל לפחות שני ניסיונות להחדרת מטעני חבלה אל תוך שטח ישראל מאזור שכם. ביום חמישי האחרון הצליחה חיילת במחסום הממוקם מדרום לשכם, ללכוד שלושה פלסטינים שניסו להחדיר תשעה מטעני צינור. ביום שישי האחרון נעצרפלסטיני שניסה להחדיר שלושה מטעני חבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully