וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים הזרים מחזקים את הדולר

טל לוי

15.10.2008 / 12:41

בנקים זרים, בעיקר גולדמן סאקס, רוכשים דולרים ובכך מעלים את שער הדולר. המטבע האמריקאי איבד 5.7% מתחילת 2008

המסחר בשוק המט"ח מתנהל בשעה בעליות קלות: הדולר המטבע האמריקאי מוסיף 1% והוא נסחר ברמה של 3.645 שקלים. בעולם נסחר הדולר בירידות קלות בלבד ברמה של 1.3604 דולר ליורו.

"בנקים זרים עושים היום סיבוב נאה על השוק" אומר מנהל מחלקת מט"ח בבנק ירושלים, איתן אדמוני. פעילים אחרים בשוק המט"ח מעריכים כי מדובר בעיקר בבנק הזר גולדמן סאקס שרוכש דולרים ואגב כך מעלה את שער הדולר. אדמוני אינו מגלה אופטימיות באשר למצבה של הכלכלה האמריקאית או האירופית, ומעריך כי לארה"ב ידרשו לא פחות מעשור או שניים כדי להשתקם מבחינה כלכלית.

"לא מדובר רק בהשלכות המשבר האחרון אלא בגירעון סחר וגירעון פדרלי בסכום משותף של 2 טריליון דולר", אדמוני מעריך כי לאירופה יקח כ-5 שנים להתאושש. זו גם הסיבה שאדמוני סבור כי הדולר צפוי לרדת וכי העליות בימים האחרונים הן תוצאה של אופוריה שמגיעה לאחר תוכנית החירום האמריקאית להצלת הכלכלה. בישראל, מעריך אדמוני, לא נראה מיתון אבל בהחלט תהיה האטה.

הדולר מושפע מהאירועים הכלכליים המתרחשים בעולם בחודשים האחרונים ובראשם התוכנית האמריקאית לחילוץ הכלכלה בעלות של 750 מיליארד דולר. כחלק מתוכנית זו, הכריז אתמול הממשל האמריקאי על תוכנית להשקיע 250 מיליארד דולר במערכת הבנקאות האמריקאית. עם זאת, לתוכנית הכלכלית יש מחיר שכן הגירעון התקציבי של ממשלת ארה"ב התרחב ל-455 מיליארד דולר בשנה הפיסקלית 2008.

  • עוד באותו נושא:
  • דולר
  • מט"ח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully