וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא צפויות היום תנודות משמעותיות במסחר"

נתן שבע

15.10.2008 / 9:10

פתיחת המסחר נדחתה הבוקר בכ-4 דקות בשל ירידה של יותר מ-2.5% במדד המעו"ף. מדד המחירים לצרכן שיפורסם היום צפוי לעלות בכ-0.4%

פעם נוספת מדגימה הבורסה עד כמה המסחר תנודתי ורגיש בימים אלה. גם היום נרשמה בבורסה "פתיחה אנגלית" ופתיחת המסחר נדחתה בכ-4 דקות. במהלך עסקים רגיל, נפתח המסחר בתל אביב נפתח באופן אקראי סביב השעה 9:45. אולם במידה ומדד המעו"ף עולה או יורד ביותר מ-2.5%, הבורסה עוצרת את המסחר לפרק זמן אקראי של 3-5 דקות. נכון לשעת הפתיחה, מדד המעו"ף איבד 2.5% ולכן דחתה הבורסה את פתיחת המסחר.

סגירת המסחר השלילית אתמול בוול סטריט מקלקלת את הזינוקים החדים שיכלו להיות היום בבורסת תל אביב, נוכח הפער שנפתח בימי החג אל מול בורסות העולם. הבוקר מתעוררים המשקיעים מחופשת החג, תוך ציפיה להמשך הנעשה בשוקי העולם, לאחר שאתמול נחתם שם המסחר בנטיה למימושים.

כמו בכל ימי חול המועד, המסחר היום צפוי להסתיים בשעה 14:45. למעשה, המשקיעים לא יוכלו להגיב לנעשה בארה"ב, למעט האינדיקציות שמגיעות מהחוזים לפני פתיחת המסחר. בשעה 18:30 יפורסם מדד המחירים לצרכן של חודש ספטמבר וההערכה היא כי המדד טיפס ב-0.4%.

"המשק הישראלי מצטייר כחזק"

"היום צפויה תנודתיות נמוכה לעומת התקופה האחרונה - לא נראה כאן ירידה או עלייה של 4%-5%", אומר פעיל בשוק המוסדי. "מצד אחד נרשמו עליות חדות בעולם בערב החג, אך אתמול כבר חזרו הירידות. מסורת העליות של חול המועד עשויה לעזור לבורסה, כך שבסך הכל צפוי יום רגוע בנטיה לעליות. כשבכל העולם מלאימים בנקים, המשק הישראלי מצטייר כחזק - כאן לא מלאימים בנקים ואנחנו רחוקים מאוד מכך", הוסיף הפעיל.

אתמול השלימו הבורסות באירופה טיפוס דו-ספרתי של 12%-14% בשני ימי מסחר. יום לאחר שהבורסה בוול סטריט זינקה בשיעור של 11%, מיהרו אמש המשקיעים בארה"ב לממש רווחים: מדד הנאסד"ק איבד 3.5% ומדד דאו ג'ונס ירד ב-0.8%. מי שבלטו במיוחד היו מניות מגזר הפיננסים, שנהנות מתוכנית החירום של הממשל.

תוכנית החירום באירופה, הכוללת הזרמה של 1.2 טריליון דולר, ותחילת יישום תוכנית החירום בארה"ב הייתה הטריגר לתיקון החד שהיה בעולם - במיוחד לאור הנפילה שהייתה פה שבוע קודם לכן. המטרה של הממשל האמריקאי היא בראש ובראשונה לשחרר את מחנק האשראי שקיים בשווקים, ולאחר מכן גם להחזיר את אמון הציבור במערכת הבנקאות. לצורך כך הממשל בארה"ב הודיע אתמול כי ירכוש מניות בנקים ברבע טריליון דולר. למרות העליות, כמעט לכולם ברור כי גם אם תוכנית החילוץ של הממשל האמריקאי תצלח - העולם צריך להתמודד עם מיתון עולמי ושום תוכנית בשלב זה לא תוכל להפוך הקערה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully