וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומר - ההוריקן הבא

15.10.2008 / 4:52

לאחר גוסטב, האנה ואייק, שגרמו נזקים גדולים באמריקה, הסופה הטרופית עומר מאיימת להפוך גם היא להוריקן. היעד: פורטו ריקו

הוריקן נוסף בדרך לאמריקה. הסופה הטרופית עומר הפכה הלילה (רביעי) להוריקן. כך הודיע הלילה מרכז ההוריקנים האמריקאי הלאומי, לאחר שמוקדם יותר הודיע שרק מחר בלילה היא תתחזק לכדי הוריקן. הסופה, שעושה דרכה לכיוון פורטו ריקו ולקבוצת איים קטנה בקריביים, נעה כעת במהירות של 120 קמ"ש, ונמצאת במרחק 315 קילומטר מפורטו ריקו.

בחודש שעבר הכו באמריקה שלושה הוריקנים, שגרמו לנזקים כבדים. ההוריקן אייק, ששיתק כרבע מתפוקת הנפט בארצות הברית, הציף את גלבסטון ויוסטון, טקסס, ניפץ חלונות של גורדי שחקים, הרס תחנות אוטובוס וקרע לוחות מתכת מבניינים. על פי הערכות, עלות הנזק כתוצאה מאייק נאמדת ב-8-18 מיליארד דולר. כ-4.5 מיליון בני אדם סבלו במשך שבועות מהפסקות חשמל. אייק הוא הסופה החזקה ביותר שפקדה את ארה"ב מאז הוריקן קתרינה ב-2005.

הסופה הטרופית האנה זרעה הרס רב ושיטפונות ברפובליקה הדומיניקנית ובהאיטי השכנה. מספר שכונות בבירה הוצפו, אך הרשויות המקומיות נקטו באמצעי מניעה ופינו אלפי בני אדם. בסך הכל, פונו 6,265 אנשים כאמצעי בטיחות. 1,253 בתים ניזוקו באופן קל. בהאיטי, הוצפו אזורים שלמים ותושבים נאלצו לטפס לגגות הבתים שמא יסחפו בשיטפונות. האנה גבתה חייהם של 26 בני אדם בהאיטי.

החששות מנזקי ההוריקן גוסטב שפקד את ארה"ב בתחילת החודש שעבר, גרמו לכשני מיליון בני אדם לברוח מחופי לואיזיאנה, שזוכרת היטב את קתרינה הקטלנית. 95 אחוזים מתושבי ניו אורלינס עזבו את בתיהם. שישה בני אדם נהרגו כתוצאה מהסופה ומשטרת ניו אורלינס דיווחה כי עצרה רק שני בני אדם שביצעו ביזה כשהסופה השתוללה. זאת לעומת 1,500 בני אדם שנהרגו בקתרינה, ואלפים נוספים שנאלצו לחכות על גגות בתיהם למסוקי החילוץ, לפני שלוש גם נרשמה בעיר ביזה במימדים רחבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully