וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם הנהג מעכו מסוכן, מדוע לא נעצר מיד?"

עדי שמחוביץ

14.10.2008 / 20:03

יממה לאחר מעצרו של הנהג שהצית את המהומות בעכו, רומז גורם משפטי כי התנהלות המשטרה תמוהה ונובעת מלחץ ציבורי

(צילום: רויטרס וגדעון צנטנר, עריכת וידאו: ענת ברק וארנון מעוז)

יממה לאחר מעצרו של הנהג תאופיק ג'מאל מעכו, שכניסתו לעיר בערב יום הכיפורים הציתה את המהומות בעיר. לאחר שהח"כים הערבים מיהרו לגנות והח"כים מהימין מיהרו לברך, רומזים הערב (שלישי) גורמים משפטיים כי התנהלות המשטרה בעניין תמוהה ונובעת ככל הנראה מלחץ ציבורי.

עו"ד גיל פרידמן, ששימש בעבר קצין חקירות במגזר הערבי, אמר לוואלה! חדשות כי הוא מופתע מהתמהמהות המשטרה בנוגע למעצר הנהג. "אם היתה כוונה לעצור אותו מדוע לא נעשה הדבר כבר בערב יום כיפור? אני מאמין שאם הנהג היה נעצר מלכתחילה זה היה ממתן את כל האירועים. מניסיוני כקצין משטרה בעבר, מעצרים מיידים מרגיעים את האירוע". פרידמן מעריך כי המעצר עכשיו בא כתגובה להתלהמות התקשורתית ולקולות שנשמעו מחברי הכנסת, ביניהם ח"כ אפי איתם.

פרידמן גם התייחס לעבירות בהן חשוד הנהג: "אם אכן הנהג נעצר בחשד לסיכון חיי אדם, הרי שמדובר בעבירה חמורה שיש עליה 20 שנות מאסר. אני לא יכול להבין מדוע לא עצרו אותו קודם". לגבי העבירה של פגיעה ברגשות דת אומר פרידמן: "מעצר על עבירה זו זה דבר נדיר. כמעט ולא משתמשים בזה. המשטרה הלכה פה צעד אחד קדימה. נוסף על כך, קשה להוכיח את העבירה הזו כי צריך להוכיח כוונה".

תאופיק ג'מאל נעצר אתמול לאחר שמחקירת המשטרה עלה החשד שנהג במהירות מופרזת, תוך סיכון חיי אדם ופגיעה ברגשות הדת. יומיים קודם לכן התנצל ג'מאל על כניסתו לשכונה יהודית ערב יום הכיפורים והביע תקווה שהשקט והדו קיום בעיר יחזרו. "אני מוכן להקריב את הראש שלי, עם גרזן תורידו אותו, רק שיחזרו השקט והשלווה לעכו. רק תחזירו את הדו קיום למקומו. אני לא פושע", אמר בדיון מיוחד של ועדת הפנים של הכנסת שדנה במהומות בעכו. "אני ממייסדי הוועד הקהילתי המשותף ליהודים וערבים, אנחנו המצאנו את הדו קיום. עשיתי טעות, אני לא פושע ולא פאשיסט, כמו שעשו אותי", אמר.

בתוך כך, יושב ראש מר"צ חיים אורון פנה הערב לשר לביטחון פנים אבי דיכטר בבקשה לבחון את שחרורו ממעצר של תאופיק ג'מאל. "אינני מוצא את ההיגיון בליבוי האש מאש מקומית של פרחחים למאבק לאומי" אמר אורון. "מצד אחד מבטלים את פסטיבל עכו החשוב לדו קיום ומצד שני מייצרים מהומות".

  • עוד באותו נושא:
  • עכו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully