וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינס נגד ברק: ההסכם הקואליציוני- התקפלות

פנחס וולף

14.10.2008 / 18:45

ח"כ אופיר פינס תקף בחריפות את ההסכם הקואליציוני בין מפלגת העבודה לקדימה. "רוב הדרישות המהותיות של העבודה לא נענו"

יממה לאחר חתימת ההסכם הקואליציוני בין קדימה לעבודה תוקף ח"כ אופיר פינס (עבודה) בחריפות את ההסכם ומכנה אותו "הסכם הישרדות, נעדר חזון וללא קווי יסוד ותוכנית עבודה שרובו ככולו עוסק בכיפופי ידיים ובסידור עבודה". פינס, שהתבטא בעבר בעד כניסת העבודה לממשלה חדשה תחת הנהגתה של ציפי לבני, טוען כי "בחלק ניכר מהסעיפים קיימת נסיגה חמורה לעומת ההסכם הקואליציוני של 2006 ובמיוחד בהתחייבויות לקשישים ובאישור תקציב המדינה אשר כידוע, שרי העבודה הצביעו נגדו כאיש אחד".

פינס לגלג על המינוי "החדש" של אהוד ברק כסגן ראש ממשלה בכיר ואמר כי מדובר בהגדרה "פתטית". לדבריו, הגדרה זו "אינה מעלה ואינה מורידה דבר, שכן החוק קובע מפורשות כי 'ממלא מקום ראש הממשלה' הוא בכיר השרים". פינס סיכם את ביקורתו על ההסכם ואמר כי "מסתמן כי במקום לפתוח דף חדש ולהקים ממשלה חדשה עם סדר יום רלוונטי, ההסכם מבטיח כי מה שהיה הוא שיהיה, רק שבמקום אולמרט תבוא לבני."

בתוך כך העבירו אתמול ראשי האתר למעורבות פוליטית "עבודה שחורה", מכתב לח"כ שלי יחימוביץ' ובו הם דורשים כי העבודה תקיים את ההבטחה בנוגע להעלאת שכר המינימום ותציב זאת כתנאי מכריע להצטרפותה לממשלת לבני. "עם כל הכבוד לשאלות כמו מי יישב בכורסת שר המשפטים, כמה ח”כים יכהנו בוועדה למינוי שופטים והאם פלונית תמונה לשופטת בעליון - שאלות אלו לא רלוונטיות כלל לרובו הגדול של הציבור, ומעניינות רק קומץ משפטנים ועיתונאים" נכתב במכתב, "לעומת זאת, עבור מאות אלפי מקבלי שכר מינימום תלוש המשכורת חשוב בהרבה. גובה שכר המינימום הוא סוגיה לאומית ואישית גם יחד, למרות הדרתו המתמשכת מן הדיון הציבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully