וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מעצר הנהג מעכו - כניעה לימין הקיצוני"

ניר יהב כתבנו לענייני ערבים

14.10.2008 / 14:39

כך אמר ח"כ מוחמד ברכה, בתגובה למעצרו של הנהג שהצית את המהומות בעיר. ח"כ עבאס זכור: "זו החלטה טיפשית שלא תסייע להרגעת הרוחות"

חברי כנסת ערבים הגיבו היום (שלישי) בחריפות על מעצרו של תאופיק ג'מאל, נהג המכונית שהצית את את המהומות בעיר עכו בערב יום הכיפורים. ג'מאל נעצר אתמול לאחר שמחקירת המשטרה עלה החשד שנהג במהירות מופרזת, תוך סיכון חיי אדם ופגיעה ברגשות הדת.

לדברי יו"ר חד"ש, ח"כ מוחמד ברכה, מעצרו של ג'מאל הוא כניעה לדרישת הימין הקיצוני. "המשטרה היכתה בקורבן של לינץ' והיא מגנה בכך על כנופיות מתנחלים קיצוניות", אמר ברכה שקרא לשחרר את הנהג ממעצר באופן מיידי.

בתגובה למעצר הנהג אמר ח"כ עבאס זכור (רע"מ-תע"ל), תושב עכו, לוואלה! חדשות כי "מדובר בהחלטה טיפשית" וכי היא אינה לטובת ההרגעה בעכו. "ג'מאל הודה שהוא נסע ברכב וכי לא חשב שזה יוביל למהומות. אני בטוח שזה לא עבירה על החוק. דיברתי עם מפקד התחנה ומפקד המרחב ואמרתי להם שהמעצר שלו אינו נכון וביקשתי לשחרר אותו אפילו למעצר בית, אולם והם לא שמעו להצעה שלי".

"אני מטיל את כל האחריות על מי שהחליט לעצור אותו. המגזר הערבי מגלה אחריות אך הגיע הזמן שגם הצד השני יגלה אחריות. הבחור לא עבריין, לא מופרע ולא טיפש. הוא אמר שהוא מוכן להקריב את עצמו למען השקט בעכו. זה העונש שלו?".

הנהג תאופיק ג'מאל התנצל ביום ראשון על כניסתו לשכונה יהודית ערב יום הכיפורים והביע תקווה שהשקט והדו קיום בעיר יחזרו. "אני מוכן להקריב את הראש שלי, עם גרזן תורידו אותו, רק שיחזרו השקט והשלווה לעכו. רק תחזירו את הדו קיום למקומו. אני לא פושע", אמר בדיון מיוחד של ועדת הפנים של הכנסת שדנה במהומות בעכו. "אני ממייסדי הוועד הקהילתי המשותף ליהודים וערבים, אנחנו המצאנו את הדו קיום. עשיתי טעות, אני לא פושע ולא פאשיסט, כמו שעשו אותי", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully