וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע סוכל במחסום חווארה מדרום לשכם

יהושע בריינר

13.10.2008 / 20:05

3 מטענים נמצאו בכליו של פלסטיני. המחבל נפצע מירי צה"ל אך הצליח לברוח לרכב מילוט. אתמול סוכל ניסיון החדרה של 9 מטעני צינור

על רקע ההתרעות החמות על הוצאה לפועל של פיגועים בשטח ישראל במהלך החגים, סיכל הערב כוח צה"ל מגדוד 12 של גולני במחסום חווארה ניסיון פיגוע. מחבל פלסטיני הגיע למחסום מדרום לשכם, בחיפוש בכליו חשף כוח צה"ל שלושה מטענים מאולתרים. לאחר שזיהו הכוחות את המטענים החל המחבל לברוח לעבר רכב שחיכה לו. החיילים פתחו בנוהל מעצר חשוד וביצעו ירי לעברו. הכוח זיהה פגיעה והפלסטיני פונה לבית חולים בשכם. המטענים פוצצו בצורה מבוקרת על ידי חבלני מג"ב.

גם אתמול סוכל ניסיון הברחה של מטעני צינור. חיילת במשטרה צבאית סיכלה הכנסה של תשעה מטעני צינור מהגדה. פלסטיני שהגיע למחסום בית איבא מערבית לשכם עורר את חשד החיילת, שחשפה בתיקו שלושה מטעני צינור מוחבאים. בהמשך התברר כי שני פלסטינים נוספים במחסום החביאו בתיקיהם האישיים שישה מטענים נוספים. כל המטענים פוצצו באופן מבוקר על ידי חבלנים במחסום ושלושת הפלסטינים הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון.

רב"ט נגסט קסה החיילת בגדוד תעוז שחשפה את המטענים סיפרה לוואלה! חדשות כי "הגיע למחסום פלסטיני בן 20, הניח את התיק שלו על השולחן ונראה לחוץ. ביקשתי ממנו מספר פעמים להביא לי לבדוק את תיקו והוא סירב". לדבריה, "בסופו של דבר פתחתי את התיק וגיליתי מתחת לבגדים שלושה מטענים. דרכתי את הנשק וקראתי למפקד המחסום". בעקבות כך נסגר המחסום והתגלה כי שני פלסטינים נוספים שהגיעו ביחד עם הפלסטיני הראשון נשאו בתיקיהם שלושה מטענים כל אחד. "זו תחושת גאווה", סיכמה קסה.

בתוך כך, נמשכת הכוננות במערכת הביטחון לקראת סוכות. שר הביטחון אהוד ברק הורה להטיל סגר כללי עד לתום חול המועד. למעט מקרים הומניטריים חריגים, ייסגרו כל המעברים מהיישובים הפלסטיניים אל שטחי ישראל. בשבועות האחרונים התגברו ההתרעות על כוונות של חוליות טרור בשכם להוציא מהעיר פיגוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully