וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמעט שבוע אחרי, הנהג מעכו נעצר

קובי מנדל

13.10.2008 / 20:03

מעצרו של הנהג תאופיק ג'מאל הוארך בשלושה ימים. הוא חשוד בנהיגה רשלנית שמסכנת בני אדם ופגיעה ברגשות דת

חמישה ימים אחרי המהומות בעכו, ובמשטרה נזכרו לעצור היום (שני) גם את נהג המכונית, תאופיק ג'מאל, שלפי החשד נהג בפראות בשכונה בערב יום הכיפורים, והצית את המהומות שהשתללו בעיר בימים האחרונים. בית משפט השלום בעכו האריך את מעצרו בשלושה ימים והוא חשוד בנהיגה רשלנית שמסכנת בני אדם, ופגיעה ברגשות דת.

מפכ"ל המשטרה רב ניצב דודי כהן סקר הבוקר את האירועים האלימים בעכו בהערכת מצב מיוחדת. לדברי המפכ"ל, מתחילת העימותים האלימים בעיר בערב יום הכיפורים, עצרה המשטרה 64 חשודים בעימותים, בהם 27 יהודים ו-37 ערבים. 34 מתוכם עדיין שוהים במעצר והמשטרה ממשיכה באיסוף ראיות נגדם כדי להעמידם לדין. מהמשטרה נמסר כי האישומים העיקריים נגדם הם התנהגות פרועה, תקיפת שוטרים וגרימת נזק.

המפכ"ל דודי כהן הודיע כי הכוח של המשטרה שבשעות היום מונה כ-500 שוטרים ובלילה כ-700, יוסיף להיות נוכח בעיר עד לאחר צאת החג. לאחר מכן תקיים המשטרה הערכת מצב ובה יוחלט האם יש מקום לצמצם את הנוכחות המשטרתית בעיר

במסגרת המאמצים להביא לפיוס בין יהודים וערבים סוכם היום על הקמת פורום מיוחד של רבנים ושייח'ים, בתום מפגש שערך נשיא המדינה שמעון פרס בעיריית עכו. במפגש נכחו שני הרבנים הראשיים, מפכ"ל המשטרה, ראש העיר ואנשי דת בעירייה. פרס אמר שמטרת הפורום תהיה לצאת באופן מיידי לרחוב ולקיים דיאלוג עם הקהל הצעיר כדי להרגיע את הרוחות.

הנשיא קרא לשני הצדדים להקפיד על התבטאויותיהם, שכן לדבריו "מילים יכולות להיות קטלניות ובשעה שכזו יש לחשוב היטב ולשקול אותן לצורך הרגעה". במפגש נכחו גם חבר הכנסת עבאס זכור והשייח' של מסגד אל ג'זאר.
.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully