וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתן פרס נובל לכלכלה לא אוהב את בוש

13.10.2008 / 13:12

הפרופ' פול קרוגמן האמריקאי סבור שמדיניותו של בוש תרמה למשבר, אך מביע שביעות רצון מתגובת מנהיגי העולם. "אני פחות מבוהל היום"

הכלכלן האמריקאי פרופ' פול קרוגמן הוא חתן פרס נובל לכלכלה לשנת 2008. קרוגמן ידוע בביקורת שמתח על המדיניות הכלכלית של ממשל הנשיא האמריקאי ג'ורג' בוש, שלטענתו הובילה למשבר הכלכלי הנוכחי. לדברי ועדת הפרס, עבודתו של קרוגמן עוזרת להסביר מדוע מדינות מסוימות חולשות על הסחר הבינלאומי וכי הוא זכה בו "על ניתוח תבניות מסחר והמקומות בהם הוא מתנהל". קרוגמן משמש כפרופסור לכלכלה וליחסים בינלאומיים באוניברסיטת פרינסטון בארה"ב וכותב טורים ל"ניו יורק טיימס".

"רצתי למקלחת כדי שאוכל להשתתף במסיבת העיתונאים והתקשרתי לאשתי ולהוריי. עוד לא הספקתי לשתות כוס קפה", סיפר קרוגמן על מעשיו לאחר ההודעה על קבלת הפרס. המחסור בקפאין לא מנע ממנו לנתח בקצרה את מצב הכלכלה העולמית: "אנחנו עדים למשבר חמור כמו המשבר שאירע באסיה בשנות ה-90. הוא אף דומה למשבר הכלכלי הגדול ב-1929". קרוגמן שיבח את מאמציהם של מנהיגי העולם להתגבר על המשבר והוסיף: "אני קצת פחות מבוהל היום מביום שישי".

לטענת קרוגמן, מדיניותו הכלכלית הרופפת של ממשל בוש ולהיטותו לצמצם את הרגולציה תרמו לפרוץ המשבר הבנקאי הנוכחי. האקדמיה השבדית המלכותית למדע אמרה כי הענקת הפרס בן 10 מיליון הקרונות (1.4 מיליון דולר) מהווה הכרה בתיאוריה החדשה של קרוגמן הנוגעת לגורמים שמניעים תהליכי עיור עולמיים. "הוא יצר אינטגרציה בין שדות המחקר של סחר בינלאומי וגאוגרפיה כלכלית", הסבירה הוועדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully