וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב: עימות בין מתנחלים לחיילים במסיק

יהושע בריינר

13.10.2008 / 11:31

מתנחלים קראו ”נאצים” לחיילים שאבטחו מסיק זיתים פלסטיני ליד ג’ית. המתנחלים: לא קיללו, העימותים נגרמו בגלל קצין במינהל האזרחי

עונת מסיק הזיתים ביהודה ושומרון ממשיכה להיות מתוחה: הבוקר (שני) התעמתו מתנחלים עם חיילי צה"ל שאבטחו מסיק סמוך לכפר ג'ית. תושבי ג'ית ערכו את המסיק במטעים הסמוכים לכפר תחת אבטחה כבדה של כוח צה"ל ונציגי המינהל האזרחי מחשש לעימותים עם מתנחלים, ואכן דקות ספורות לאחר תחילת המסיק הגיעו למקום מספר מתנחלים מההתנחלות הסמוכה, חוות גלעד. לדברי גורם ביטחוני, המתנחלים החלו לקלל את החיילים וקראו לעברם "נאצים", ו"משתפי פעולה". לעבר קצין דרוזי שהיה במקום קראו המתנחלים "ערבי מסריח". כעבור מספר דקות הדפו החיילים את המתנחלים בצורה לא אלימה מהמקום, והמסיק נמשך כסדרו.

האירוע התרחש על רקע סדרת עימותים במהלך עונת המסיק. בצה"ל ובמערכת הביטחון נערכו מבעוד מועד לקראת העונה בהערכות מצב שונות. בין היתר הוחלט כי באזורים רגישים בהם קיים חיכוך מתמיד בין הפלסטינים למתנחלים יאבטחו כוחות צבא את הפלסטינים. בשבת דיווחו מקורות פלסטינים כי מתנחלים מיצהר תקפו משפחה פלסטינית שעסקה במסיק זיתים בסמוך להתנחלות. לדברי המקורות, המתנחלים הצליחו לפצוע כמה מהם במהלך העימות, ולגדוע 15 עצי זית באופן מלא וחלקי בסמוך ליישוב בורין מדרום לשכם.

בהתנחלות חוות גלעד מכחישים בתוקף את הטענות. "מדובר בקצין תוקפן של המנהל האזרחי הפועל בעקביות ובעוינות נגד חוות גלעד", נמסר ממזכירות היישוב. "גם היום הוא ניסה לשלהב את הרוחות בכל כוחו על מנת להביא לעימותים בכל מחיר אך לא צלח בידו, וכעת הוא מנסה לזרוע שנאה גם בתקשורת. תושבי חוות גלעד דוחים בבוז את ההשמצות. "אנו אוהבים את צה"ל, משרתים בו בסדיר ובמילואים ומציעים לקצין המינהל האזרחי אכול השנאה לחפש אובייקטים אחרים".

לידיעות נוספות הקשורות למערכת הביטחון או צה"ל ניתן לפנות לכתב יהושע בריינר באמצעות המייל: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully