וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת בריטניה הלאימה שלושה בנקים

סוכנויות הידיעות

13.10.2008 / 10:54

הנבקים המולאמים: רויאל בנק אוף סקוטלנד, HBOS ולוידס. הלאמתו של רויאל בנק אוף סקוטלנד היא הגדולה ביותר בהיסטוריה של אירופה

ממשלת בריטניה הודיעה היום (שני) על הלאמת הבנקים רויאל בנק אוף סקוטלנד, HBOS ולוידס. שר האוצר הבריטי, אליסטר דרלינג, הסביר כי "הנסיבות הן מיוחדות. המהלך חשוב מאד לעתיד לבוא, ולא רק לבנקים הבריטים. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם ממשלות אחרות על פיתרון בעיה שהיא כלל עולמית". רויאל בנק אוף סקוטלנד יקבל הלוואה בסך 34 מיליארד דולר (20 מיליארד ליש"ט), בעוד ש-HBOS ולוידס יתחלקו בשאר הסכום. המהלך יאפשר לבנקים לעלות את יחס ההון מול נכסים ליותר מ-9%. הבנקים התחייבו שלא לשלם לפי שעה למנהלים שלהם בונוסים במזומן. הממשלה תוכל למנות דירקטורים ולקבוע את גובה הדיווידנדים.

הלאמתו של רויאל בנק אוף סקוטלנד, שהוקם ב-1727, היא ההלאמה הגדולה ביותר בהיסטוריה של אירופה. הממשלה הבריטית תרכוש 5 מיליארד מניות בכורה מהבנק ובבעלותה יהיו 60% מהמניות, אלא אם משקיעי הבנק יסכימו לרכוש מניות שיוצעו להם, במחיר של 65.5 פני למניה.

מנכ"ל הבנק, פרד גודווין, פוטר מתפקידו. הוא שימש כמנכ"ל הבנק מאז 2000, והשקיע 90 מיליארד דולר ברכישות, מהם 14.3 מיליארד יורו ברכישת נתח מ-ABN אמרו בשנה שעברה. סטיבן הסטר, מנכ"ל חברת בריטיש לנד, צפוי להחליף את גודווין. ראש חטיבת ההשקעות ובנקאות התאגידים, ג'וני קמרון, יתפטר אף הוא מתפקידו.

"הממשלה היא לא משקיע קבוע בבנקים הבריטים", ציין דרלינג, "הכוונה בטווח הארוך היא להיפטר מכל המניות באופן מסודר" הבנקים המרכזים בארה"ב, באיחוד האירופי ובבריטניה החליטו להעניק סיוע בלתי מוגבל למוסדות הפיננסים כדי לספק להם נזילות שתמנע קריסה. גרמניה מתכננת חבילת חילוץ משלה, העתידה להסתכם ב-540 מיליארד דולר.

"אין להם הרבה ברירות", אומר דירק הופמן-בקינג, אנליסט בבית ההשקעות סטנפורד ברנשטיין בלונדון. "פולסון, ברננקי, דרלינג, מרקל, סרקוזי, טרישה וחבריהם ינסו הכול כדי לפתור את הבעיה, עד שמשהו יצליח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully