וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב תקלה בחיל האוויר: F15 סטה ממסלולו

יהושע בריינר

12.10.2008 / 21:58

מטוס הקרב נחת במסלולו, אך ככל הנראה בשל תקלה טכנית סטה לדרך עפר צדדית. איש לא נפגע. חיל האויר פתח בחקירה מקיפה

מטוס קרב מדגם F15 סטה ביום שבת באופן מפתיע ממסלול הנחיתה בבסיס חיל האוויר בתל נוף והמשיך את נחיתתו על דרך עפר. נזק קל נגרם למטוס ואיש לא נפגע. בעקבות המקרה פתחו בחיל בחקירה מקיפה לבירור נסיבות האירוע, והמטוס הוצא מכלל שימוש עד לתיקונו.

שלשום אחר הצהרים, הוזנק מטוס ה-F15 מטייסת 133 (טייסת אבירי הזנב הכפול) לטיפול באירוע מבצעי. בעת נחיתתו על המסלול, סטה המטוס ממסלולו והמשיך לעבר דרך עפר הנמצאת בצד מסלול הנחיתה. נזק נגרם לחלקו התחתון של המטוס. בתחילה עלה החשד כי מדובר טעות אנוש של אנשי צוות המטוס, אך כעת נראה שתקלה טכנית היא שגרמה לאירוע.

מצה"ל נמסר בתגובה כי "בשבת אחר הצהריים, במהלך נחיתת מטוס מהזנקה מבצעית, אירעה תקלה טכנית, ככל הנראה במערכת ההיגוי שבגינה סטה המטוס ממסלול ההסעה ונעצר בשוליו. צוות המטוס לא היה בסכנה בשום שלב, למטוס נגרם נזק קל. האירוע מתוחקר בחיל האוויר".

האירוע בשבת מצטרף לסדרת אירועי בטיחות שאירעו בחיל בשנה האחרונה. בספטמבר האחרון התרסקות מסוק קוברה בעמק יזרעאל גרמה למותם של שני אנשי צוות אוויר. בחודש אוגוסט ביצע מסוק קרב נחיתת חירום בדרום הר חברון לאחר שאנשי הצוות גילו תקלה טכנית במערכותיו. ביולי נגרם נזק כבד למטוס מדגם F16 בבסיס נבטים, שבעת נחיתתו משך הטייס בידית הלא נכונה וגרם לקיפול הגלגלים ולנחיתת המטוס על הגחון.

לידיעות על מערכת הביטחון או צה"ל ניתן לפנות לכתב יהושע בריינר במייל: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully