וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למכירה: שאריות המלוכה הצרפתית

טלי גולדשטין

12.10.2008 / 20:28

ארנק משי רקום של מארי אנטואנט, מוערך ב-15 אלף יורו. שווי כלל הפריטים במכירה הפומבית, כ-500 במספר, נאמד בכמיליון יורו

האוצרות האחרונים של משפחת המלוכה הצרפתית – בהם ארנק משי רקום שהיה שייך למלכה מארי אנטואנט – יעמדו למכירה פומבית בשבוע הבא בפריז, כך דיווח היום (ראשון) ה"אינדיפנדנט" הבריטי. פריטי האמנות, לרבות תכשיטים, ציורים, מיניאטורות ורהיטים, הם השרידים הנותרים של אחת מהמשפחות העשירות באירופה שהודחה מהכס במהלך המהפכה הצרפתית. המכירה הפומבית היא הפרק האחרון במחלוקת שפרצה ב-1999 לאחר מותו של הטוען האחרון לכתר הצרפתי, הרוזן של פריז.

אחד מהפריטים שצפויים לעורר עניין רב הוא הארנק הרקום ממשי שהיה שייך למארי אנטואנט בעת ששהתה בכלא ב-1792 לפני הוצאתה להורג. הארנק שצבעו שנהב, כולל עותק של המכתב האחרון שנכתב על ידי המלכה הידועה לשמצה לגיסתה, מדאם אליזבת מה-16 באוקטובר 1793.

במכתב זה, שנכתב שעות ספורות לפני ההוצאה להורג במקום המכונה היום "כיכר הקונקורד" ("פלאס דה לה קונקורד"), מארי אנטואנט בת ה-48 כתבה: "אני מוחלת לאויבי על העוולות שעשו לי. היו לי גם חברים. אני רוצה שידעו שברגעיי האחרונים חשבתי עליהם". שווי הארנק נאמד ב-15 אלף יורו.

עוד יעמדו למכירה הנוצה באמצעותה חתם המלך לואי פיליפ על חוק התפטרות המלך מ-1848 וחרוזי תפילה שהיו שייכים לאשתו מארי-אמלי.

ילדי הרוזן זקוקים לכסף

חפצי האמנות, אותם יעמיד למכירה בית המכירות "כריסטי'ס", נמצאו עד עתה בדירותיהם של הרוזן והרוזנת של פריז שאינם בין החיים. הם נמכרים על ידי תשעת ילדיהם בניסיון להעשיר מחדש את הון המשפחה, אותו רוקן האב. שווי המכירה הפומבית, הכוללת 500 פריטים, נאמד בכמיליון יורו.

הרוזן של פריז הכתים את שמה של משפחת המלוכה לאחר שברח עם פילגשו ובזבז את הון המשפחה. הוא ירש הון בשווי 200 מיליון יורו, אך כשהלך לעולמו ב-1999, הוא הותיר את קופת המשפחה מרוקנת.

הנסיך אנרי ד'אורלינס, בנו של הרוזן, היה בהלם כשגילה כי הון המשפחה הצטמצם ל-12.2 מיליון יורו בלבד. שלוש שנים לאחר מות הרוזן, הגיש בנו תלונה בבית משפט במטרה להשיב את ההון האבוד, אך נכשל.

בית אורליאן, הידוע גם כבית בורבון-אורליאן, היה במשך מאות שנים אחד מבתי האצולה החשובים בצרפת. משפחת אורליאן היו נסיכי הדם הגבוהים ביותר, זאת אומרת האצולה הגבוהה ביותר שלא שייכת לענף הראשי של בית המלוכה (בדרך כלל ענפים שמוצאם מאחים צעירים של מלכים קודמים).

בית אורליאן העכשווי, שאליו טען הרוזן של פריז כי השתייך, מוצאו במלך צרפת האחרון לואי פיליפ (1830-1848), אחיו הצעיר של לואי ה-16, שהוצא להורג בגיליוטינה עם אשתו מארי אנטואנט ובנם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully