וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על העיוורון - גרסת ראש ממשלת בריטניה

טלי גולדשטין

12.10.2008 / 19:07

מקורבים לגורדון בראון חשפו כי הוא יכול לקרוא רק אותיות דפוס גדולות וזקוק לסיוע באירועים ציבוריים. "הוא עלול להתעוור בכל רגע"

ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון נאבק בבעיות ראיה, כך חשף היום (ראשון) ה"טלגרף" הבריטי. מקורבים לבראון גילו כי ראש הממשלה יכול לקרוא רק אותיות מודפסות גדולות וזקוק לסיוע במהלך אירועים ציבוריים. יש הטוענים כי אם בראון ייפול או ייתקל בחפץ כלשהו, תינזק הרשתית הפגומה שלו והוא יהפוך לעיוור.

בראון, שהתעוור בעין אחת במהלך משחק רוגבי ששיחק בגיל 16, התייחס לבעיות הראיה שלו בראיון שהעניק והודה כי גם בעין השניה חלה הידרדרות בראיה. בראון נאלץ לעבור באחרונה ניתוח קטרקט. לדבריו, "אני עדיין רואה מספיק טוב, אך משמעות הדבר היא שבעת נאום בפני קהל אתה נאלץ לשנות את זווית הראיה כל הזמן וכשאתה קורא מהדף עליך להביט הצידה".

מקורות פנימיים חשפו גם את זיכרונותיו מדפיס בראון בדפוס ענק וברווח של שלוש שורות. בנוסף, כתב ידו הולך וגדל. גורם בכיר אמר כי כשהוא רוצה שבראון יענה לו למייל, הוא תמיד מדפיס את המכתב בפונט הגדול "פי חמש מהפונט הרגיל".

עוזריו חשפו עתה כי בכנס מפלגת הלייבור באביב שעבר, ראש הממשלה פנה לכיוון הלא נכון על הבמה ולא הצליח למצוא את היציאה וכי הוא מבלבל זהויות של אנשים. "בלתי אפשרי להבין את גורדון אלא אם כן אתה מבין את הפחד שלו מפני התעוורות", אמר אחד מחבריו. "בציבור נותן גורדון הופעה אמיצה, אך יש לכך מחיר", הוסיף.

חשיפת המידע החדש עשויה להיות ניסיון של הממשלה להסביר לציבור מדוע ראש הממשלה נראה לעיתים כאילו הוא בוהה בחלל. ההבעה הקפואה שעל פניו היא אחת מנקודות התורפה מהן סובל בראון כשהוא מנסה ליצור קשר עם הקהל. יש הטוענים כי האשמה במזגו החם של בראון נעוצה בבעיות הראיה שלו. "הזעם שלו מופנה הרבה פעמים על כלפי עצמו", אמר אחד מחבריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully