וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה זורק עצם למקיין

טלי גולדשטין

12.10.2008 / 17:49

לפי דיווחים של מקורות במפלגה הדמוקרטית, מוכן אובמה להציע ליריבו הרפובליקני משרה בממשלו, לכשייבחר לנשיא כדי לאחד את השורות

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית ברק אובמה מוכן להציע ליריבו הרפובליקני ג'ון מקיין משרה אם ייבחר לבית הלבן, כך פרסם היום (ראשון) ה"טלגרף" הבריטי. לדברי אובמה, ההצעה מיועדת להביא לקץ העוינות הבין-מפלגתית האופפת את המרוץ לבית הלבן בשבוע האחרון. שני היריבים הנשיאותיים מנסים להרגיע את הרוחות הסוערות על רקע ההתקפות המילוליות שהעלה קמפיין מקיין נגד אובמה בנוגע לקשריו עם הטרוריסט לשעבר ביל איירס. התקפות אלו עוררו אווירה עוינת במיוחד נגד הסנאטור השחור בעצרות למען מקיין.

בעצרת בחירות במינסוטה שנערכה ביום שישי האחרון נאלץ מקיין להשתיק את תומכיו שכינו את אובמה "טרוריסט", "ערבי" ו"בוגד" וקראו למותו. מקיין אמר כי אובמה הוא איש משפחה הגון שמצביעים לא צריכים לפחד ממנו, אך הוא זכה לקריאות בוז מהקהל.

מקורות במחנה הדמוקרטי אמרו כי יצירת שותפות עם מקיין תהווה ראיה לכך שאובמה מעוניין להושיט ידו לשלום ולשקם את תדמית מקיין, שדמוקרטים רבים סבורים כי הוא מושפע באופן שלילי מיועציו.

פעיל דמוקרטי המקורב לעניין, שוחח בשבוע שעבר עם אובמה. לדבריו, "ג'ון מקיין הוא אדם טוב. אין ספק בכך. אני חושב שאובמה ינסה להושיט לו את ידו ויגיד לו: 'הבה נעבוד יחדיו' ". הוא ציין כי ביל קלינטון ובוש האב עבדו יחדיו בסוגיות שונות למרות חילופי הדברים המתלהמים ביניהם בעת המרוץ לבית הלבן.

אסטרטג דמוקרטי, המשוחח לעיתים קרובות עם יועציו הבכירים של אובמה, הוסיף: "אובמה אמר לכל אורך הדרך כי יעבוד עם האנשים הטובים ביותר, ללא קשר לשיוך המפלגתי שלהם. לג'ון מקיין יש את הניסיון הנדרש ורקע של פוליטיקאי התומך באיחוד השורות. על כולנו יהיה לשנס מותניים כשהמרוץ יסתיים".

מקיין לא יכהן בקבינט

מקיין לא יקבל משרה בקבינט, אך אובמה עשוי לבקש ממנו לכהן בראש צוות מיוחד, על-מפלגתי, שמטרתו ליזום רפורמה בנושא הטיפול בוותיקי מלחמות – נושא הקרוב לבו של מקיין, שהיה שבוי מלחמה במשך חמש שנים במהלך מלחמת וייטנאם. הטענה שאובמה כבר מתכנן את הרכב הממשל שיקים אם וכאשר ייבחר כנשיא הועלתה באותו זמן שמקורב של מקיין חשף כי המועמד הרפובליקני מודאג כי הרטוריקה הגזענית שנשמעה בשבוע האחרון נגד אובמה תזיק לתדמיתו הפטריוטית ותעלה לו בנשיאות.

לדברי אסטרטג רפובליקני: "ג'ון יודע שתדמיתו ההגונה עומדת על כף המאזניים, אך יש לו שטן קטן העומד על כל כתף ומעודד אותו לתקוף את אובמה שוב ושוב".

המועמד הרפובליקני הסתבך אתמול (שבת) שוב בסכסוך מילולי עם נימה גזענית, לאחר ויכוח עם מנהיג זכויות האדם ג'ון לואיס. לואיס, חבר קונגרס דמוקרטי מג'ורג'יה, הנחשב לאחד מדמויות המפתח בתנועה לזכויות האזרח בארה"ב, האשים את מקיין בכך שמסע התעמולה שלו זורע שנאה נגד יריבו ברק אובמה ואמר כי מקיין מזכיר לו את המושל הגזען של אלבמה בשנות ה-60, ג'ורג' וואלאס. לואיס אמר כי "מקיין ופיילין משחקים באש ואם הם לא יזהרו, האש תכלה את כולנו". לואיס הוסיף כי "מקיין זורע זרעי שנאה ופילוג המזכירים לי את הרטוריקה של וואלאס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully