וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משטרת אוסטריה: היידר נהג במהירות מופרזת

עידן דורנר

12.10.2008 / 16:23

לטענת עדי ראייה, מנהיג הימין הקיצוני גם נכח בשתי מסיבות לפני התאונה שגרמה למותו. קריאות באוסטריה: לאחד את מפלגות הימין

מנהיג מפלגת "הברית למען עתיד אוסטריה", יורג היידר, שנהרג אתמול בתאונת דרכים, נסע במהירות הגבוהה פי-2 מהמותר בחוק והשתתף בשתי מסיבות לפני שאיבד שליטה על רכבו ונהרג. כך עולה מחקירת המשטרה.

רכבו של היידר נהרס כליל בתאונה, שהתרחשה ליד העיר הדרומית קלגנפורט. שתיים מדלתות המכונית נעקרו ממקומן והוא מת כתוצאה מפגיעה חמורה בראשו, בצווארו ובחזהו. מד המהירות של הרכב הצביע על 142 קמ"ש בזמן התאונה, למרות שמהירות הנסיעה המותרת במקום הינה 70 קמ"ש.

מסתבר שהיידר שנא את הכביש בו נהרג, מאז היה מעורב בתאונה באותו כביש בשנת 1993, ממנה יצא ללא שריטה. לטענת עדי ראייה, היידר נכח בשתי מסיבות לפני התאונה, אחת רשמית שערך המושל המקומי ואחת שערך מגזין אוסטרי. לדבריהם ניכר היה שהוא עייף מאוד כשהחליט לתת לנהג שלו לילה חופשי ולנהוג במכונית בעצמו.

הנהג, פרידריך שאגר, אמר: "יורג נהג לנהוג בכוחות עצמו פעמים רבות. הוא נתן לי כל כך הרבה ימי חופש. במבט לאחור, אני מצטער שקיבלתי את ההצעה שלו".

לפי ההערכות, היידר מיהר לאיחוד משפחתי שהתכנס כדי לחגוג את יום הולדתה ה-90 של אימו. החגיגה היתה אמורה להיערך שעות ספוורות לאחר התאונה.

בקלגנפורט, בירת מחוז קרינתיה שהיידר שימש כמושלה, מאות בני אדם מדליקים נרות ומניחים זרי פרחים במקום התאונה ומול המקום ששימש כמשרדו.

בעקבות מותו קראו כמה ממקורביו לאיחוד בין שתי מפלגות הימין הקיצוני, "החירות" ו"הברית למען עתיד אוסטריה". פרופ' פטר פליזמאייר, אחד מפרשניה הפוליטים הבכירים של אוסטריה אמר: "ייתכן כי מותו של היידר יאפשר שיתוף פעולה הדוק יותר בין שתי המפלגות. אחרי הכל, ההבדל ביניהן מעולם לא היה פוליטי אלא אישי, בגלל היריבות בין שני המנהיגים. מבחינה אידיאולוגית, אין שוני ביניהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully